استاندار همدان:

گردشگری به صنعت پیشران همدان تبدیل گردد

گردشگری به صنعت پیشران همدان تبدیل گردد

به گزارش راستابلاگ، همدان استاندار همدان ضمن اشاره به این که همدان در کنار توانمندی در حوزه های کشاورزی و صنعت در حوزه گردشگری هم ظرفیت بسیار بالایی دارد، اظهار داشت: باید از این پتانسیل ها استفاده و گردشگری به صنعت پیشران در استان تبدیل گردد.


علیرضا قاسمی فرزاد در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به این که همدان حضوری پررنگ و پرتوان در نمایشگاه امسال دارد، اضافه کرد: گردشگری صنعتی مهمست و نیاز به توجه ویژه دارد.
وی با اشاره به این که وجود بیش از ۱۸۰۰ اثر تاریخی و طبیعی نشان از پتانسیل بالای همدان در زمینه گردشگری دارد، اظهار داشت: استان همدان توانمندی های زیادی در این عرصه دارد و باید با بهره گیری از ظرفیت ها، گردشگری استان رونق یابد.
قاسمی فرزاد با اشاره به این که هگمتانه سندی بر تاریخ تمدن ایران است، اشاره کرد: غارعلصیدر نیز به عنوان تنها غار آبی جهان اثری بی نظیر است و می توان از این دو جاذبه به عنوان دو بال گردشگری همدان نام برد.
استاندار همدان افزود: با رونق گردشگری زمینه درآمدزایی و اشتغال پایدار فراهم و جلوی مهاجرت گرفته می شود همین طور با بهره گیری از این صنعت می توان ثبات اقتصادی در سطح استان و خصوصاً روستاها را شاهد باشیم.
وی با اشاره به این که تا حالا به آثار گردشگری استان کمتر توجه شده است، بیان کرد: با توجه بیشتر و اختصاص اعتبار به این حوزه می توان استفاده بهتری از این صنعت کرد؛ به عنوان نمونه ۱۵۰ میلیارد تومان در مسافرت رییس جهمور به ثبت هگمتانه اختصاص داده شد که سرمایه گذاری بزرگی است.
قاسمی فرزاد اشاره کرد: همین طور اعتباراتی برای راه دسترسی به غارعلیصدر اختصاص یافته و چهار بانده کردن جاده کمک خوبی در امتداد رونق گردشگری استان است، علاوه بر این گسترش زیرساخت ها در غار به رونق گردشگری استان کمک می نماید.




منبع:

1401/11/20
12:45:27
5.0 / 5
580
تگهای خبر: بین المللی , صنایع
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴