در گفت وگو با راستابلاگ تشریح شد

تمهیدات میراث فرهنگی خراسان رضوی برای اسکان زوار نوروزی

تمهیدات میراث فرهنگی خراسان رضوی برای اسکان زوار نوروزی

راستابلاگ: خراسان رضوی معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از تمهیدات این اداره کل برای اسکان زوار در چهار بازه زمانی اسفند 1401 تا فروردین ماه 1402 آگاهی داد.



یوسف بیدخوری در گفت و گو با ایسنا درباب تمهیدات اسکان زوار و گردشگران در روزهای پایانی سال و شروع سال جدید اظهار داشت: پیش بینی می نماییم از ۱۷ تا ۱۹ اسفند ماه که تقارن این ایام با نیمه شعبان است، شاهد موج سفر به مشهد و استان باشیم.

وی اضافه کرد: همین طور در ۲ برهه ۲۵ تا ۲۸ اسفند ماه موج دوم سفرها را شاهد خواهیم بود. با توجه به این که ماه مبارک رمضان از چهارم فروردین ماه شروع می شود، پس موج اصلی سفرها از تاریخ ۲۹ اسفند تا چهارم فروردین ماه سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

بیدخوری عنوان کرد: موج چهارم سفرها از پنجم تا ۱۴ فروردین ماه پیش بینی شده که برای هر یک از این بازه ها ظرفیت های متفاوتی برای اسکان زوار و گردشگران در نظر گرفته شده است.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: ظرفیت اسکان شامل ظرفیت اقامتی در واحدهای رسمی مانند هتل ها، هتل آپارتمان ها، میهمان پذیرها، خانه مسافرها و اقامتگاه های بوم گردی است، علاوه بر این آستان قدس رضوی و زائرسراهای دولتی نیز در فراهم کردن اسکان برای زوار همکاری خواهند داشت.

بیدخوری اشاره کرد: واحدهای اسکان موقت و اسکان اضطراری مانند مدارس، حسینه ها، کمپ های زائر و سالن های ورزشی هم از دیگر ظرفیت های اسکان پیش بینی شده در روزهای نوروز است.

وی بیان کرد: از ۱۷ تا ۱۹ اسفند ماه ۴۵۰ واحد اقامتی رسمی با ظرفیت ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر و ۳۹۱ واحد اسکان اضطراری با ظرفیت ۵۴ هزار و ۱۰۰ نفر برای اسکان زوار پیش بینی شده است. این آمار برای موج دوم سفرها از بازه زمانی ۲۵ تا ۲۸ اسفند ماه ۱۲۵۰ واحد اقامتی رسمی با ظرفیت ۱۳۳ هزار و ۲۵۰ نفر و ۴۰۹ واحد اسکان اضطراری با ظرفیت ۶۳ هزار و ۸۰۰ نفر است.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اشاره کرد: در موج سوم که با اهمیت ترین بازه زمانی است و ۲۹ اسفند ماه تا چهارم فروردین ماه را شامل می شود، ۱۲۵۰ واحد اقامتی رسمی با ۱۳۳ هزار و ۲۵۰ نفر ظرفیت و ۵۱۳ واحد اسکان اضطراری به تعداد ۱۴۳ هزار و ۵۵ نفر ظرفیت پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: باتوجه به شروع ماه مبارک رمضان از پنجم تا ۱۴ فروردین ماه تعداد ۱۲۵۰ واحد اقامتی رسمی به ظرفیت ۱۳۳ هزار و ۲۵۰ نفر و ۴۱۲ واحد اسکان اضطراری به ظرفیت ۶۹ هزار نفر نیز برای اسکان زوار و گردشگران تدارک دیده شده است.





منبع:

1401/11/17
13:16:54
5.0 / 5
742
تگهای خبر: سفر , صنایع , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴