پژوهشکده دیرینه شناسی سال 90 مجوز آبگیری سد را داده بود

پژوهشکده دیرینه شناسی سال 90 مجوز آبگیری سد را داده بود

به گزارش راستابلاگ، معاون اجرایی کارگاه سد چمشیر اظهار داشت: پژوهشکده دیرینه شناسی سال ۹۰ در نامه ای صراحتاً مجوز آبگیری سد را داده بود.



به گزارش راستابلاگ به نقل از مهر، محمد رضا فاضل معاون اجرایی کارگاه سد چمشیر در شرکت توسعه منابع آب نیروی ایران در نشستی با خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی پیرامون مطالعات انجام گرفته در این سد توسط باستان شناسان پژوهشگاه میراث فرهنگی بعد از آنکه توضیحاتی در رابطه با فواید سد در بستر رودخانه زهره و ذخیره آب آن داد اظهار داشت: نخستین اقدام ما در همکاری با سازمان میراث فرهنگی وقت، مجوزی بود که سال ۸۹ گرفتیم. پژوهشکده بررسی کرد تا قراردادی بسته شود در این خصوص پیمایش اولیه ای صورت گرفت و مجوزی داده و در دوره های بعد هم کاوش انجام شد. اخیرا هم قرارداد ۶ میلیارد تومانی بسته شده و دو سه ماهی است که در خدمت دوستان هستیم. هم اکنون منتظریم که اگر مشکلی در حوزه میراث فرهنگی وجود نداشته باشد؛ هفته دیگر آبگیری سد را انجام دهیم.
وی اظهار داشت: کار کاوش اولیه انجام شده و حالا می خواهیم اطمینان حاصل نماییم که سایت واضحی از میراث فرهنگی وجود ندارد تا کار را شروع نماییم. سال ۹۰ بررسی دیرینه شناسی انجام شده و سال ۹۵ هم باردیگر آنرا تکرار کردند. در سال ۹۰ آقای میراسکندری رئیس پژوهشکده دیرینه شناسی وقت به مجری طرح نامه زده که با عنایت به بلامانع بودن آبگیری سد مذکور، نسبت به تسویه حساب دستور فرمائید. یعنی در این نامه صراحتاً ذکر شده که آبگیری سد مشکلی ایجاد نمی نماید.
وی تاکید کرد: الان کارهای کاوش در بالادست صورت می گیرد و بعد از آبگیری مرحله اول هم این کاوش ها ادامه می یابد.


منبع:

1401/10/19
11:05:04
5.0 / 5
437
تگهای خبر: سازمان , سایت , شركت , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴