رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

یک درصد اعتبارات جاری دستگاه ها باید به حوزه ایثار و شهادت اختصاص پیدا کند

یک درصد اعتبارات جاری دستگاه ها باید به حوزه ایثار و شهادت اختصاص پیدا کند

به گزارش راستابلاگ، کهگیلویه و بویراحمد رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: یک درصد اعتبارات جاری دستگاه ها باید به حوزه ایثار و شهادت اختصاص داده شود.


سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه ۱۵ دیماه ۱۴۰۱ در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شهدا به ما نیاز ندارند اما ما به شهدا نیازمند هستیم هدف از برگزاری شورای ترویج ایثار و شهادت را شناختن درست مقام شهادت دانست و اظهار داشت: بنابراین شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ستاد راهبردی نیست و عملیاتی است و فرا دولتی و فرا دستگاهی و دارای برش استانی است.
وی ضمن اشاره به این که یک درصد اعتبارات جاری دستگاه ها باید به حوزه ایثار و شهادت اختصاص داده شود اظهار داشت: دنبال دائمی کردن این مورد هستیم دستگاه ها مکلف هستند این یک درصد را در این حوزه هزینه کننده وزارت نفت و وزارت آموزش و پرورش هم چنین تکلیفی دارند.
معاون رئیس جمهور ضمن اشاره به وضعیت اشتغال خانواده ایثارگران تصریح کرد: اشتغال دولتی محدود است آنچه در سطح ملی دنبال می نماییم و وظیفه قانونی داریم اشتغال برای فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد است که کدهای استخدامی را گرفتیم تا جایی که ظرفیت دستگاه وجود دارد فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد جذب شود که در این خصوص درحال رایزنی با سازمان برنامه و بودجه هستیم.
قاضی زاده هاشمی ضمن اشاره به این که ۳۳ هزار فرزند شهید و جانباز بالای ۷۰ درصد در کشور شامل این مورد می شود، خاطرنشان کرد: تابحال تنها هشت هزار نفر شاغل شدند و ۲۷ هزار نفر دیگر مانده اند.
وی ضمن اشاره به این که در استان تعداد فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد چیزی بالغ بر ۱۸۰ نفر است، افزود: زمینه اشتغال این تعداد در استان کهگیلویه و بویراحمد فراهم گردد.
رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد استخدام سایر پرسنل و سهمیه ۲۵ درصدی خانواده ایثارگران و جانبازان اظهار داشت: سال قبل ۶۷ هزار نفر استخدام دستگاههای دولتی شدند که عددی به ایثارگران می رسد و تا مراحل طی شود زمان بر است ضمن این که ۳۰۰ هزار نفر شامل سهمیه ۲۵ درصدی می شوند که باید جذب نماییم.
قاضی زاده هاشمی اشاره به این که ۸۰ هزار دانشجو و ۸۵ هزار دانش آموز درحال تحصیل هستند که پس از فارغ التحصیلی باید زمینه اشتغال این تعداد فراهم گردد، تصریح کرد: باید به سمت اشتغال خصوصی و اشتغال از راه بنگاه های اقتصادی برویم سال جاری هم منابع خوبی در این حوزه پیشبینی شده است هر چند استان شما تابحال نتوانسته از اعتبارات تبصره ۱۶ عملکردی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه بعد از سالها اعطای وام خود اشتغالی به این نتیجه رسیدیم که تسهیلات خود اشتغالی منجر به شکست شده و با این همه چرا باید ۳۰۰ هزار بیکار داشته باشیم، اظهار نمود: سفارش می کنم شورای اشتغال ایثارگران در استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شود که در سایر استانها ایجاد و منجر به اشتغال در این عرصه شده است.
رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه مسکن خانواده ایثارگران و جانبازان دیگر دغدغه این قشر است، اظهار داشت: دو هزار و ۶۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد تابحال هیچ خدمت مسکن در استان دریافت نکردند و سه هزار و ۳۸۹ نفر باوجود اینکه یکی خدمت از بنیاد شهید و امور ایثارگران دریافت نمودند اما همچنان فاقد مسکن هستند همینطور طبق مصوبه دولت ۵ درصد جهت طرح جهش ملی مسکن باید به جانبازان و ایثارگران اختصاص داده شود.
قاضی زاده هاشمی در مورد پشتیبانی از فیلمهای سینمایی اضافه کرد: تابحال ۱۲ تفاهمنامه در این حوزه بسته شده در استان کهگیلویه و بویراحمد از فیلمهای سینمایی درجه یک و فیلمنامه های خوب و قوی حمایت می نماییم و ۳۰ درصد مبلغ را پرداخت می نماییم که برای استان شما این مبلغ هم پرداخت شده است.
به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، وی درمورد مجتمع توانبخشی ایثارگران اظهار داشت: ۲۸ استان دارای مجتمع توانبخشی هستند رقم ۱۰۰ میلیارد تومان برای به نتیجه رساندن مجتمع توانبخشی استان کهگیلویه و بویراحمد رقم زیاد است اما در خلال سه سال و فاز به فاز می توانیم اجرا نماییم ضمن این که قرار شد مجتمع های توانبخشی با هزینه دولت راه اندازی شود و بنیاد شهید هزینه تجهیز را پرداخت کند.




منبع:

1401/10/15
21:31:28
5.0 / 5
447
تگهای خبر: تسهیلات , دستگاه , سازمان , سینما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴