فرمانده انتظامی مشهد:

دشمن امنیت، عدالت و اقتصاد کشور را نشانه گرفته است

دشمن امنیت، عدالت و اقتصاد کشور را نشانه گرفته است

به گزارش راستابلاگ، مشهد ـ فرمانده انتظامی مشهد اظهار داشت: امنیت، عدالت و اقتصاد سه ضلع اصلی نظام است که دشمن آنرا نشانه گرفت اما با همت مردم، رهبر معظم انقلاب و مسؤلان، از فتنه اخیر سربلندی بیرون آمدیم.



به گزارش راستابلاگ به نقل از مهر، سرهنگ احمد نگهبان، شامگاه شنبه در هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد در محل فرمانداری شهرستان مشهد اظهار نمود: لیدرهایی دستگیر کردیم که درحال صرف قورمه سبزی یا درحال مصرف مواد مخدر و مشروب بودند. آنها را در حالی دستگیر کردیم که فکر نمی کردند دستگیر شوند. شاخص دستگیری پلیس مشهد در کشور رتبه نخست است.
فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به اینکه در ناآرامی های اخیر طی ۹۰ روز گذشته نیروهای ما صد درصد در حالت آماده باش بودند، افزود: امنیت، عدالت و اقتصاد سه ضلع اصلی نظام است که دشمن آنرا نشانه گرفت اما با همت مردم، رهبر معظم انقلاب و مسؤلان از این فتنه برنامه ریزی شده با سربلندی بیرون آمدیم.
وی بیان نمود: دشمن آمده بود که در ۹۰ روز کار نظام را یکسره کند، اما به لطف هوشیاری مردم، فرمایشات معظم معظم رهبری، تلاش دستگاههای دولتی، امنیتی و انتظامی و حضور میدانی مدیران و مسؤلان کشور ی از این فتنه با سربلندی خارج شدیم.
نگهبان افزود: مشهد بین همه کلان شهرها در تمام بخش ها و شاخص ها در وضعیت خوبی قرار دارد. مشهد تنها شهری است که هیچ اتوبوس، هیچ خودرو شخصی، هیچ مغازه شخصی، اموال عمومی و اموال در ارتباط با شهرداری آن گرفتار حریق نشده و به صورت کامل از بین نرفته است. شاید شیشه یک اتوبوس و بانکی شکسته شده باشد، اما به صورت کامل نسوخته است.
فرمانده انتظامی مشهد خاطرنشان کرد: دو نفر از عزیزانی که در مشهد به شهادت رسیدند، به لطف پلیس در ۴۸ ساعت قاتلشان در سمنان دستگیر شد. مجموعه پلیس مشهد در این ۹۰ روز از وقت، انرژی و سلامت خود گذاشت.
نگهبان تصریح کرد: در وقایع اخیر مردم همراهی زیادی با ما داشتند. طی گزارشی که مردم به پلیس داده بودند، از یک خانه ۷۰ کوکتل مولوتوف کشف کردیم که قرار بود آنها ضد مردم، شهروندان، مغازه ها و پلیس استفاده شوند.
وی اظهار داشت: ضمن این که در این زمان اجتماعات و فراخوان ها وقت ما را گرفت، سلسله طرح هایی در مشهد به نام طرح های اقتدار برنامه ریزی کردیم. ۹ مرحله طرح اقتدار اجرا کردیم. در نقاطی که احتیاج به اجرای طرح پاک سازی و ارتقای امنیت اجتماعی دارد، با کمک و ظرفیت پلیس های تخصصی خودمان حضور پیدا می نماییم.
نگهبان در ادامه همینطور با اشاره به اینکه مشهد بعنوان قطب گردشگری و قطب سلامت، بیشتر از ۵۲ درصد از هتل های کشور را به خود اختصاص داده و ۳۰ میلیون زائر دارد، اظهار داشت: روزانه به صورت میانگین ۹۶ هزار زائر و در روزهای خاص مانند دهه پایانی ماه صفر ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر وارد مشهد می شوند.
فرمانده انتظامی مشهد اضافه کرد: الان یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در حاشیه شهر مشهد ساکن هستند و بر مبنای آمار رسمی حدود ۳۰۰ هزار و در آمار غیر رسمی بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر اتباع خارجی را در دل خود دارد.
وی افزود: شهرستان مشهد که در گذشته بعد از تهران رتبه دوم را در جرم و جرایم داشته الان در این حوزه رتبه اول را دارد.
نگهبان اظهار داشت: در مشهد به صورت میانگین روزانه ۳ هزار تماس عملیاتی ۱۱۰ برقرار می شود که منجر به مأموریت نیروهای انتظامی شده و در این شهر روزانه ۹۴ نزاع دسته جمعی صورت می گیرد که در این حوزه شهرستان مشهد هم رتبه چهارم را در کشور دارد
فرمانده انتظامی مشهد اظهار نمود: با این که خدماتی که ما در مشهد عرضه می دهیم در سطح خدمات کشوری است اما نسبت پرسنل و نیروی انتظامی در این شهرستان متناسب با این حجم عظیم فعالیت نیست و یک نیروی انتظامی معادل ۴ نفر فعالیت دارد.


منبع:

1401/09/27
11:14:22
5.0 / 5
539
تگهای خبر: تخصصی , خدمات , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳