لوتوس مسافر بیروت شد

لوتوس مسافر بیروت شد

راستابلاگ: فیلم «لوتوس» به كارگردانی و تهیه كنندگی محمدرضا وطن دوست در چهاردهمین حضور جهانی خود به بخش رقابتی جشنواره بین المللی فیلم «بیروت» راه پیدا كرد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از روابط عمومی مركز گسترش سینمای مستند و تجربی، مستند داستانی «لوتوس» نماینده سینمای مستند ایران در هجدهمین جشنواره بین المللی فیلم «بیروت» است كه از تاریخ ۲۲ تا ۲۸ آپریل ۲۰۱۹ برابر با ۲ تا ۸ اردیبهشت ۹۸ در كشور لبنان برگزار می گردد.
نمایش فیلم «لوتوس» برای روز ۲۲ آپریل ( ۲ اردیبهشت ) پیش بینی شده است.
جشنواره بین المللی فیلم «بیروت» گفته می شود كه یكی از معتبرترین فستیوال های فیلم در خاورمیانه و آسیا محسوب می شود، به جشنواره كارگردان ها شهرت دارد؛ این جشنواره در دوره های مختلف خود پذیرای میهمانانی همچون عباس كیارستمی، ایزابل هوپرت، فرانسیس فورد كاپولا، ژولیت بینوش و ماركو مولر بوده است. در دوره گذشته این جشنواره بزرگداشتی برای زنده یاد عباس كیارستمی برگزار شده است.
«لوتوس» قبل از این، برنده جایزه نگاه هنری از جشنواره فیلم «بیگ اسكای» آمریكا، تندیس فیروزه ای ویژه ی هیات داوران بخش بین الملل جشنواره سینماحقیقت، تندیس كتاب زرین بهترین فیلم بخش بین الملل جشنواره فیلم رشد و تندیس شایستگی بهترین فیلم دهمین جشن مستقل سینمای مستند خانه سینما شده است. این فیلم نامزد نهایی بهترین فیلم در جشنواره مستند «شفیلد» انگلستان، جشنواره فیلم «لوس آنجلس» آمریكا، جشنواره فیلم مستند «ییلهوا» جمهوری چك، جشنواره فیلم كوتاه «منچستر» انگلستان، نامزد كسب چهار جایزه در جشنواره بین المللی فیلم «زردآلوی زمستانی» مقدونیه و همین طور كاندیدای بهترین كارگردانی در بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران و دهمین جشن مستقل سینمای مستند باز بوده است.
در این مستند داستانی، زندگی پیرزنی را می بینیم كه ۱۲ سال در انتظار مجوز ورود به جزیره نشسته است تا به دیدار تنها ساكن آن برود.
مجری طرح این فیلم موسسه فرهنگی و هنری «خانه فیلم وطن دوست» است كه با حمایت شهرداری ساری و مشاركت حوزه هنری مازندران، در مركز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده است.



1398/01/18
13:41:39
5.0 / 5
4717
تگهای خبر: بین المللی , جشنواره , زندگی , سینما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳