یک آمار رسمی از ساخت و ساز سالن سینما

یک آمار رسمی از ساخت و ساز سالن سینما

به گزارش راستابلاگ، در طول یکسال گذشته حدود ۱۸ سینما و ۱۲۹ سالن سینما به ناوگان سینمایی کشور افزوده شده که حدود ۴۰ درصد در این عرصه افزایش داشتیم.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، محمدرضا فرجی، مدیرکل توسعه فناوری، سینمایی، سمعی و بصری با عرضه گزارشی از اقدامات انجام شده در این عرصه اظهار داشت: در طول سالهای اخیر تلاش شده که سالن های نمایشی فیلم را به خصوص در شهرهای محروم، کم برخوردار و شهرهایی که سالن سینما نداشتند و از این رسانه فرهنگی محروم بودند، افزایش دهیم.

وی سالن سازی را از اهداف مهم حوزه کاری خود عنوان و خاطرنشان کرد: در طول یکسال گذشته حدود ۱۸ سینما و ۱۰۶ سالن سینما به ناوگان سینمایی کشور افزوده شده که حدود ۴۰ درصد در این عرصه افزایش داشتیم و این سالن ها بیشتر در مناطقی ساخته شده که نیاز فرهنگی آن مناطق بوده است.

فرجی با توضیح این که سیاست کلی سازمان سینمایی افزایش کمی و کیفی سالن های سینمایی در مناطق مختلف کشور است، اظهار داشت: ما تلاش کردیم در طول سال با هماهنگی با سینما شهر، تجهیزات سمعی و بصری سینماهای کشور را فراهم نماییم و کیفیت آنرا بالا ببریم، که در این خصوص تجهیزات ۱۵ سینما به روز رسانی شده است. از طرفی با عنایت به شفاف سازی و قانون گرایی که در دستور کار سازمان سینمایی قرار گرفته است، متقاضیان زیادی برای ساخت سالن های سینما درخواست داده اند. ما سرمایه گذاران بخش خصوصی را تشویق می نماییم در مناطق نیازمند به سالن، طرحهای خودشان را اجرا کنند. در این خصوص ما مجوز بیشتر از ۲۳ پردیس سینمایی را صادر کردیم که این پردیس ها در مراحل مختلف آماده سازی قرار دارند. علاوه براین تا آخر شهریور حدود ۲۳ سالن سینمایی به ۱۰۶ سالنی که از قبل آماده کرده بودیم، اضافه خواهند شد، که مجموع سالن های ساخته شده در یکسال گذشته به ۱۲۹ سالن خواهد رسید.

وی در رابطه با تجهیز و به روز رسانی سالن های سینما هم اظهار داشت: در طول یک سال قبل نخستین پردیس سینمایی در شهر پرند راه اندازی شد. همینطور در این زمان تجهیزات حدود ۳۰ سالن سینما بروزرسانی شده. یعنی هم به وضعیت خود سالن مثل پرده سینما، کیفیت، صندلی و... هم به مسائل دیگری مثل ارتقاء تجهیزات صدا و سایر ملزوماتی که احتیاج به بازسازی داشتند، پرداخته شده است.




منبع:

1401/07/24
14:40:49
5.0 / 5
511
تگهای خبر: سازمان , سینما , فرهنگ , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱