جایزه اصلی سن سباستین برای پادشاهان جهان

جایزه اصلی سن سباستین برای پادشاهان جهان

راستابلاگ: جایزه اصلی هفتادمین جشنواره بین المللی فیلم «سن سباستین» به فیلم کلمبیایی «پادشاهان جهان» رسید.


به گزارش راستابلاگ به نقل از اسکرین، هفتادمین جشنواره بین المللی فیلم سن سباستین در کشور اسپانیا پایان یافت و در نهایت فیلم «پادشاهان جهان» به کارگردانی «لورا مورا» موفق به کسب جایزه صدف طلایی بهترین فیلم شد.
این فیلم که محصول مشترک کلمبیا، لوکزامبورگ، فرانسه، مکزیک و نروژ است، داستان پنج نوجوان خیابانی اهل مدلین را دنبال می کند که برای جستجوی زمینی که یکی از آنها به ارث برده، به روستا می روند.
«لورا مورا» به عنوان یک کارگردان زن در حالی جایزه اصلی جشنواره سن سباستین را به خود اختصاص داد که امسال سینماگران زن، جایزه اصلی اغلب جشنواره های مهم سینمایی را کسب کرده اند و «کارلا سیون» با فیلم «آلکاراس» جایزه خرس طلای برلین و «لورا پویترس» هم با مستند «همه زیبایی و خونریزی» جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز را دریافت کرده اند.
در سایر بخش ها جایزه ویژه هیات داوران به فیلم «دونده» به کارگردانی «ماریان ماتیاس» محصول مشترک آمریکا، آلمان و فرانسه رسید و «جنکی کاوامورا» هم برای فیلم «صد گُل» صدف طلایی بهترین کارگردانی را دریافت کرد.
جایزه بهترین بازیگر جشنواره سن سباستین که امسال بدون تمایز جنسیتی اعطا شد نیز به «ریناتا لرمن» برای بازی در فیلم «جایگزین» رسید و همین جایزه بهترین فیلم از دید مخاطبان جشنواره هم به فیلم «آرژانتین ۱۹۸۵» ساخته «سانتیاگو میتره» اعطا شد.




منبع:

1401/07/04
12:00:42
5.0 / 5
430
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳