خدمات مجانی ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد درمراسم جاماندگان اربعین

خدمات مجانی ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد درمراسم جاماندگان اربعین

به گزارش راستابلاگ، مشهد ـ رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی اظهار داشت: با هماهنگی صورت گرفته، وسایل نقلیه عمومی همزمان با پیاده روی جاماندگان اربعین به عزاداران حسینی خدمت رسانی مجانی خواهند کرد.



حجت الاسلام مجتبی مهدوی ارفع در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار نمود: با هماهنگی صورت گرفته مردم برای راحتی بیشتر تا ابتدای مسیر پیاده روی اربعین از وسایل حمل و نقل عمومی که در این روز به صورت مجانی به عزاداران حسینی آماده خدمت رسانی هستند، استفاده نمایند.
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی اضافه کرد: دو پارکینگ پایانه مسافربری (ترمینال) و پارکینگ بوستان جهانشهر (پادگان سابق) به صورت مجانی در این روز برای راهپیمایان در نظر گرفته شده است، که البتّه سفارش می نماییم زوار و مجاورین محترم در این روز تا حدّ امکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایند.
وی بیان نمود: تابحال و با همکاری و همدلی صمیمانه‌ی مردم مشهد و با محوریت مساجد، تعداد ۴۲ موکب تدارک دیده شده که در طول مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین در مشهد به زائرین خدمات می دهند.
مهدوی ارفع اظهار داشت: مواکب مردمی پذیرایی های متنوّع و مختلفی برای این روز اعمّ از خوراکی و نوشیدنی تا انواع خدمات فرهنگی، پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی و… تدارک دیده اند.
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی افزود: برخی خدمات همچون واکس کفش، آرایشگری، ماساژ و خیاطی، خدمات فرهنگی و هنری مانند صنایع دستی، نقاشی و خطاطی و خدمات مخصوص کودک و نوجوان هم از جانب همشهریان به صورت صلواتی عرضه خواهد شد.
وی بیان نمود: هنرمندانی هم در رده‌ی استانی در این اجتماع عظیم حضور و فعالیت خواهند داشت که در همین راستا یکی از مواکب هم به اکران فیلم اربعینی «خیمه» اختصاص داده شده است.
مهدوی ارفع در ادامه اظهار داشت: با توجّه به این که این مراسم مردمی بوده و فعالان مسجدی نقش آفرینی ویژه ای در آن دارند، مراسم عزاداری متنوّعی هم در راه برگزار که در چارچوب های مختلفی چون اجرای گروههای سرود مسجدی، پرده خوانی، تعزیه خوانی و چهارپایه خوانی صورت خواهد گرفت.
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی در مورد تداعی حال و هوای پیاده روی اربعینی در کشور عراق اظهار داشت: تلاش شده است که فضاسازی و ارائه‌ی خدمات به همان صورت انجام بشود که امیدواریم با خلاقیت و شوق و اخلاصی که عزیزان برای خدمت گزاری دارند، تا حدّ زیادی آن فضا بازسازی شود و تمامی تلاشهای صورت گرفته، گامی برای تقویت گفتمان تمدّن ساز اربعین باشد.

1401/06/25
07:58:29
5.0 / 5
421
تگهای خبر: اكران , خدمات , صنایع , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳