میراحمدی خبر داد؛

بازگشایی مرزهای عراق در ساعات اولیه فردا

بازگشایی مرزهای عراق در ساعات اولیه فردا

به گزارش راستابلاگ، رئیس ستاد مرکزی اربعین از امکان باز شدن مرزهای عراق در ساعات اولیه فردا اطلاع داد.



به گزارش راستابلاگ به نقل از مهر، سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در پاسخ به پرسشی در خصوص این که آخرین تصمیمات و اقدامات برای تردد زائرین از مرزها چیست، عنوان کرد: ما به صورت مستمر و لحظه ای با مقامات امنیتی این مورد را دنبال می نماییم و احتمالا فردا بتوانیم در ساعات اولیه مساله بازگشایی مرزها و چگونگی و ساعت آنرا به اطلاع مردم برسانیم.
وی در رابطه با زائرانی که بلیط تهیه کرده اند و آماده سفر شده اند هم اظهار داشت: تلاش شد به اطلاع همه هموطنان رسانده شود که به سمت مرزها حرکت نکنند؛ تصورمان از چشم انداز فردا اینست که بتوانیم با اطمینان بیشتری بازگشایی مرزها را اعلام نماییم و جمع بندی مقامات امنیتی هم اینست که این اتفاق خواهد افتاد.
رئیس ستاد مرکزی اربعین در رابطه با مهم ترین مصوبات کمیته حمل و نقل ستاد اربعین اضافه کرد: همانطوری که در ایام گذشته اعلام کردیم به فضل الهی حماسه عظیم اربعین حسینی را با شکوه تر و با عظمت تر از سالهای گذشته حتما برگزار می نماییم و میزان اشتیاق عزیزان چشمگیر است، آمار ثبت نام در سامانه سماح، از دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر گذشت و با وجود گذشت یک روز از اتفاقاتی که در عراق افتاد هیچ گونه سیر نزولی در ثبت نام ها نداشتیم.
میراحمدی خاطرنشان کرد: ثبت نام قطعی به یک میلیون و ۲۶۲ هزار نفر رسیده است ازاین رو نگذاشتیم هیچ گونه تأخیری در تصمیمات مان ایجاد شود، در جلسه امروز تصمیمات مهمی را در مبحث حمل و نقل گرفتیم، چون حمل و نقل یکی از مسائل بسیار مهم می باشد، وزارت راه و شهرسازی، ۹ هزار دستگاه آماده کرده که حدود چهار هزار دستگاه را برنامه ریزی کرده ایم از وزارت خانه ها، شرکت ها، دستگاه ها دنبال نماییم و استانداران کلانشهرها را موظف کردیم که این مساله مهم و حساس را خودشان راهبری کنند و با مسئولیت خودشان این مورد را دنبال کنند که بتوانیم این مساله را حل و فصل نماییم.
وی افزود: تصمیمات دیگری هم گرفته شده که مسئولین کمیته حمل و نقل آنرا به اقتضای شرایط اعلام می کنند. رئیس جمعیت هلال احمر از میزان آمادگی چهار برابری جمعیت هلال احمر نسبت به سال ۹۸ اطلاع داده است.
رئیس ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: سال جاری اقدام دیگری انجام دادیم و آن هم تولید کارت زائر است که این کارت زائر به شناسایی همه زائرین کمک می نماید که با بارکد دو بعدی هم شناسایی فرد و وسایل مفقود شده کمک کننده است. برای کسانی هم که گرفتار بیماری هستند در همین بارکد دو بعدی سوابق پزشکی شأن خواهد آمد که آنجا پزشک با قرائت بارکد می تواند بلافاصله مسائل بیمار را بداند.
میراحمدی تصریح کرد: مساله آب، یک مساله فوق العاده مهم ما است؛ سال جاری به خاطر بحث خشکسالی در عراق دغدغه تأمین آب زائر را هم داریم که آنرا دنبال می نماییم.


منبع:

1401/06/09
09:16:21
5.0 / 5
404
تگهای خبر: دستگاه , سفر , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱