معاون سازمان ورزش شهرداری خبر داد

فرصت کشف و شناسایی استعدادها از محلات پایتخت

فرصت کشف و شناسایی استعدادها از محلات پایتخت

به گزارش راستابلاگ، معاون سازمان ورزش شهرداری تهران برگزاری جام قهرمان شهر در پایتخت را فرصتی مغتنم برای کشف و شناسایی استعدادهای ورزشی برشمرد و از رایزنی با فدراسیون های مختلف در اینباره اطلاع داد.



به گزارش راستابلاگ به نقل از مهر، حیدر سلیمانی ضمن اشاره به روند برگزاری مسابقات قهرمان شهر در پایتخت، عنوان کرد: بر مبنای رایزنی با فدراسیون های مختلف، مربیان و استعدادیاب های فدراسیون ها می توانند در مرحله نهایی مسابقات حاضر باشند تا استعدادهای ناب نهفته در دل محلات را شناسایی کنند. این مورد طی نامه ای به فدراسیون ها اطلاع رسانی شده و در مرحله نهایی (که رقابت ها بین مناطق ۲۲ گانه برگزار می شود) به صورت رسمی دعوت می شوند. البته این همکاری الان هم به صورت غیررسمی شروع شده و مربیان تیم های ملی در رشته های بسکتبال و والیبال در جریان برخی رقابت های محلات حاضر شده اند.
معاون ورزش آقایان سازمان ورزش شهرداری تهران اظهار داشت: این رقابت ها با رویکرد محله محوری در ۳ رشته تیمی والیبال، بسکتبال و فوتبال گل کوچک و ۵ رشته انفرادی بدمینتون، تنیس روی میز، شنا، کشتی و دو و میدانی برنامه ریزی شده و از دهم تیرماه با برگزاری مسابقات در رشته های تیمی در سطح محلات مناطق ۲۲ گانه به صورت رسمی آغازشده است؛ به صورتی که تا کنون حدود ۲۸ هزار نفر در این ۳ رشته با یکدیگر به رقابت پرداخته اند.
وی در ادامه با بیان اینکه رقابت ها در دو رده سنی زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برگزار می گردد خاطرنشان کرد: استقبال از مسابقات در رده سنی زیر ۱۸ سال، چشم گیر است و ما هم این مورد را پیشبینی کرده بودیم بنابراین برگزاری رقابت های تیمی را در تابستان قرار دادیم تا دانش آموزان در جریان برگزاری مسابقات، از نحوه شرکت در رقابت های دیگر هم آگاه شوند و از مهر ماه به بعد که مسابقات انفرادی شروع می شود، ما همچنان این جامعه هدف را داشته باشیم چونکه هر فرد می تواند در یک رشته تیمی و یک رشته انفرادی حاضر باشد و محدودیتی از این بابت وجود ندارد.
سلیمانی در ادامه به عرضه آماری در مورد رقابت های مورد اشاره پرداخت و اظهار داشت: در رشته بسکتبال، در رده سنی زیر ۱۸ سال ۳۳۹۰ نفر در چارچوب ۵۶۵ تیم و در رده سنی بالای ۱۸ سال ۲۲۳۲ نفر در چارچوب ۳۷۲ تیم با یکدیگر به رقابت پرداخته اند. در رشته والیبال در رده سنی زیر ۱۸ سال ۳۷۶۶ نفر در چارچوب ۵۳۸ تیم و در رده سنی بالای ۱۸ سال ۲۷۸۶ نفر در ترکیب ۳۹۸ تیم به مصاف هم رفته اند و در رشته فوتبال در رده سنی زیر ۱۸ سال ۱۲ هزار و ۳۴۸ نفر در چارچوب ۱۷۶۴ تیم و ۳۴۳۷ نفر در چارچوب ۴۹۱ تیم مسابقه داده اند.
وی اضافه کرد: در مجموع میتوان گفت جام قهرمان شهر تا کنون ۲۷ هزار و ۹۵۹ نفر را در چارچوب ۴ هزار و ۱۲۸ تیم به عرصه رقابت ها وارد کرده است و البته پیشبینی می نماییم تا آخر تابستان، تعداد شرکت کنندگان به حدود ۸۵ هزار نفر برسد.

1401/05/31
13:11:41
5.0 / 5
414
تگهای خبر: سازمان , شركت , مسابقه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱