شورای شهر مشهد با افزایش ۳۰ درصدی نرخ سرویس مدارس موافقت کرد

شورای شهر مشهد با افزایش ۳۰ درصدی نرخ سرویس مدارس موافقت کرد

به گزارش راستابلاگ، مشهد ـ شورای شهر مشهد مقدس با افزایش ۳۰ درصدی نرخ سرویس مدارس در مشهد موافقت نمود.



به گزارش راستابلاگ به نقل از مهر، حسن موحدیان ظهر دوشنبه با اشاره به حضور تعدادی از اعضای شوراهای اجتماعی محلات مناطق ۱۱، ۳ و ۴ در چهل و نهمین جلسه علنی شورای شهر، اظهار نمود: این رویه و نگاه در تمام جلسات علنی اجرا می گردد و شاهد حضور اعضای شوراهای اجتماعی محلات در جلسات علنی خواهیم بود.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس شوراهای اجتماعی محلات را تشکل های ارزشمندی دانست و اظهار داشت: چونکه اشراف به مراتب بیشتری نسبت به مسائل و مشکلات سطح محلات دارند؛ همانگونه که شوراهای شهر تسلط بیشتری به مسائل شهری، نسبت به مجلس شورای اسلامی دارند.
وی از توجه ویژه شورای ششم نسبت به شوراهای اجتماعی محلات سخن گفت و اضافه کرد: امیدواریم آیین نامه این شوراها هم هرچه سریعتر تکمیل و ابلاغ شود تا از نظرات اعضای شوراهای اجتماعی بتوانیم بیشتر از پیش بهره مند شویم.
موحدیان اظهار داشت: شورای شهر در این دوره، در نخستین تصمیم گیری خود به منظور تقویت تعامل و ارتقا جایگاه شوراهای اجتماعی محلات برای هرکدام از محلات هدف بازآفرینی، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد تا با نظر اعضای شورای اجتماعی و معتمدان هزینه شود.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اظهارکرد: متعهد به اتمام این پروژه ها تا آخر سال هستیم و تعامل با شوراهای اجتماعی محلات تقویت خواهیم نمود؛ شوراهای اجتماعی، کمک کار شورای شهر هستند و قدردان زحمات آنها هستیم.
وی همینطور با اشاره به تضارب آرا در شوراها، اظهار داشت: اختلاف، طبیعت انسان است و اصلی است که اگر وجود نداشته باشد، تنزل سطح جامعه انسانی را به همراه خواهد داشت.
موحدیان با تاکید بر این که اختلاف نشان از پویایی هر مجموعه و سازمانی دارد، اضافه کرد: در شورای ششم شهر مشهد مقدس، ملاک تقوا، متانت، صبر و بردباری است و همه قبول کرده ایم که شورای شهر محل تضارب افکار و آرا مختلف بوده و اکثریت آرا، مشخص کننده است.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه به مناسبت های روز اشاره داشت و با گرامیداشت ۲۶ مردادماه، سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، اظهار داشت: با مرور خاطرات آزادگان عزیز از دوران اسارت درمی یابیم که خداوند متعال چه صبر والایی به آنها عطا کرده و دوران اسارت را در زندان های رژیم بعث عراق با چه دشواری هایی تحمل کرده اند.
وی اضافه کرد: همین بردباری و پایبندی به ارزش ها توسط رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی که گاه سن آنها به ۱۰ سال می رسید باعث شد تا جهان پیرامون انقلاب اسلامی تحقیق و پژوهش کند و در مقابل عظمت ملت ایران سر فرود بیاورند.
موحدیان ضمن گرامیداشت ۱۷ مردادماه، روز خبرنگار، اظهار نمود: از زحمات این قشر خدوم که طی یک سال گذشته همکار و یار شورای شهر بودند، کمال تقدیر و تشکر را دارم.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اضافه کرد: خبرنگاران با انتقادات مصلحانه و راهنمایی های خود کمک شایانی به پیشرفت امور شورای شهر داشتند که قدردان هستیم؛ امیدواریم اصحاب رسانه و خبرنگاران هیچ وقت نقدهای سازنده و نصایح خویش را از ما دریغ نکنند.
وی با اعلان اینکه شورای ششم پیوسته پاسخگوی رسانه ها و خبرنگاران بوده و این مهم را وظیفه خود می داند، اظهار داشت: اعضای شورای شهر حتی الامکان پاسخگوی خبرنگاران بوده اند و این رویه و تعامل ادامه دار خواهد بود و بیشتر می شود.
مشروح مصوبات چهل و نهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد
موسی الرضا حاجی بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در انتها چهل و نهمین جلسه علنی شورای شهر به تشریح مصوبات این جلسه پرداخت.
سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ابتدا با اشاره به لایحه نام گذاری معابر به نام شهدای گرانقدر، اظهار نمود: با نظر و رای اعضای شورای شهر، ۷ معبر شهری مشهد؛ معبر فرعی شهید رستگار مقدم ۴ واقع در آیت الله شیرازی ۱۷ با حفظ شماره به نام شهید محسن اخوانی، معبر فرعی شهید درخشانی ۶ واقع در آیت الله شیرازی ۱۷ با حفظ شماره به نام شهید محمودرضا صوابی، معبر فرعی یداله ۱۸ واقع در شهیدکاشانی ۵۵ با حفظ شماره به نام شهیدان هوشمند حسینی (سید رضا و سید مرتضی)، معبر انتهایی علامه طباطبایی حد فاصل میدان عسگریه تا پایان به نام شهید محمدباقر لعلی چشمه ایلخی، معبر شهید رستمی ۵۰ واقع در شهرک شهید بهشتی با حفظ شماره به نام شهیدان بحرینی (حمید رضا، عبدالرسول، عبدالوهاب و عبدالزهرا)، معبر فرعی حجاب ۴۲ واقع در بلوار حجاب قاسم آباد با حفظ شماره به نام شهید سید جواد پاینده، معبر فرعی حجاب ۵۰ واقع در بلوار حجاب قاسم آباد با حفظ شماره به نام شهید صادق اشرفیان مقدم به نام مبارک شهدا مزین شد.
وی اضافه کرد: دیگر دستورکار این جلسه به تصویب نرخ کرایه سرویس مدارس برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ اختصاص یافت که برهمین اساس، در جهت اجرای ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی آیین نامه حمل و نقل دانش آموزان مدارس، نرخ کرایه خالص راننده سرویس مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به صورت ماهانه و به ازای هر نفر به تصویب رسید.
حاجی بگلو اظهار داشت: شرکتهای مجری باید خودرو های سرویس مدارس را به منظور حفظ ایمنی و کرامت دانش آموزان، از منظر معاینه فنی و وضعیت ظاهری بررسی و کنترل نموده و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی مکلف به نظارت عالی بر حسن اجرای این مورد و برخورد قانونی با تخلفات احتمالی می باشد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بیان نمود: برپایه مصوبه شورای شهر، شهرداری هزینه سرویس مدارس دانش آموزان نیازمند استثنایی را متقبل می شود و حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار به این مورد اختصاص یافته است.
وی اظهارکرد: نرخ سرویس مدارس استثنایی با افزایش ضریب ۳۰ درصد بالا رفته است که برای دانش آموزان استثنایی نیازمند، توسط شهرداری پرداخت می شود. ضمن این که مسافت سرویس برای هر دانش آموز به صورت میانگین مسیر رفت و برگشت منزل تا آموزشگاه محاسبه می شود.
حاجی بگلو اضافه کرد: نرخ تعیین شده بر اساس پنج روز در هفته محاسبه شده که در صورت لزوم، به ازای هر روز اضافی، ۲۰ درصد به نرخ مصوب اضافه می شود.

1401/05/24
21:27:49
5.0 / 5
471
تگهای خبر: سازمان , شركت , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳