مدیركل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی خبر داد؛

زادآوری پلنگ ایرانی در پارک ملی تندروه شهرستان درگز

زادآوری پلنگ ایرانی در پارک ملی تندروه شهرستان درگز

به گزارش راستابلاگ مشهد ـ مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اظهار داشت: دوربینهای محیط زیست تصاویر یک قلاده پلنگ توله را به همراه مادرش در پارک ملی تندروه در شهرستان درگز این استان به ثبت رساندند.



به گزارش راستابلاگ به نقل از مهر، مهدی اله پور اظهار نمود: این تصاویر نشان از زادآوری و تشکیل خانواده پلنگ ایرانی در این پارک است که چندی قبل از جفت گیری آنان تصویر برداری شده بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان نمود: مشاهده این گونه با توله خود که حدود سه تا ۴ ماهه است نشان از از زایمان موفق این حیوان است.
وی اظهار داشت: استمرار نسل و تشکیل خانواده جدید پلنگ ایرانی در پارک ملی تندوره که بعنوان بهشت پلنگ های ایرانی هم شناخته می شود توسط دوربین های تله ای و تحقیقاتی مستندسازی شده است.
اله پور اضافه کرد: شیطنت های توله تازه متولد شده با پلنگ ماده و رابطه مادر و فرزندی این پلنگ ها در محدوده و موقعیتی که جفت گیری این پلنگ ماده مستند سازی شده بود، باعث خرسندی محیط بانان پرکار که وظیفه حفاظت و حراست از این گونه پرارزش را بر عهده دارند و همینطور دوستداران محیط زیست خواهد بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان نمود: مشاهده آرامش حیات وحش و زادآوری این گربه سان در معرض خطر انقراض رویداد پرارزش و مهمی است که نشان دهنده امنیت زیستگاه، وجود تعادل بین شکار و شکارچی و ظرفیت ویژه پارک ملی تندوره و حاصل تلاش محیط بانان سختکوش آن است.
وی حمایت و حس مسؤولیت اجتماعی برای محافظت از تنوع زیستی استان را وظیفه ای همگانی دانست و از مردم خواست تا همچون محیط بانان در حفظ و حراست این زیستگاه های طبیعی و حیات وحش، محیط زیست را همراهی کنند.


منبع:

1401/05/01
12:21:36
5.0 / 5
645
تگهای خبر: محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵