امام جمعه گرگان:

فرهنگ سازی حجاب کار حساب شده کارشناسی می خواهد

فرهنگ سازی حجاب کار حساب شده کارشناسی می خواهد

به گزارش راستابلاگ گلستان امام جمعه گرگان با اعلان اینکه برای ترویج حجاب در جامعه باید اقدامات فرهنگی محتوایی و کارشناسانه انجام دهیم، اظهار داشت: همه دستگاه های متولی باید در امتداد فرهنگ سازی مسئله حجاب گام بردارند.


آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان با گرامیداشت روز ولادت امام هادی(ع) اظهار نمود: افتخار ما این است که پیرو خاندان پیامبر(ص) و ائمه طاهرین(ع) هستیم و این پیروی تنها در ذهن و گفتار نیست و در مقام عمل نیز باید اهتمام نماییم از این خاندان درس بگیریم.
وی به روایتی از امام هادی(ع) اشاره نمود و اضافه کرد: در این روزها که مشکلات اقتصادی و زندگی در جامعه ما زیاد است چقدر خوب است که از فرامین ائمه(ع) درس بگیریم، امام هادی(ع) در روایتی فرمودند کسانی که حقوق مردم را می شناسند و در انجام حق مردم کوتاهی نمی کنند نزد خداوند شأن بالایی دارند؛ همه ما می توانیم مصداق این روایت امام هادی(ع) باشیم.
امام جمعه گرگان در ادامه روز ۲۰ ذی الحجه، سالروز میلاد امام موسی کاظم(ع) را گرامی داشت و تصریح کرد: منش و سبک زندگی ائمه اطهار(ع) و به کارگیری آن به زندگی ما برکت می دهد و راهگشای خیلی از مشکلات است، ما باید اهتمام نماییم به کرامت های اهل بیت(ع) دست پیدا نماییم و اخلاق و رفتارمان تا حدودی به آنها نزدیک شود و از شیعیان پیرو ائمه اطهار(ع) باشیم.
نورمفیدی با اشاره به ۲۱ تیرماه، روز عفاف و حجاب، اشاره کرد: مردم مسلمان ایران در روز ۲۱ تیر به سبب مخالفت با دستور رضاخان قلدر در مسجد گوهرشاد حضور بهم رساندند تا به کشف حجاب اعتراض کنند که عده ای زیادی از مردم بی گناه به دست مأموران رضاخان به شهادت رسیدند، مسئله حجاب از ضروریات دین اسلام است و آیات مختلفی در قرآن کریم درباره مسئله حجاب آمده است.
وی متذکر شد: اعتقاد ما این است افرادی که گاهی اوقات در خیابان ها و معابر حجاب را رعایت نمی کنند اهل دین و ایمان هستند اما چطور می شود که این افراد با وجود مسلمانی و اعتقاد به مبانی اسلام به مسئله حجاب بی تفاوت هستند حال آنکه حجاب از ضروریات دین اسلام است.
نماینده ولی فقیه در گلستان با تاکید بر این که با اجبار و زور و برخوردهای قهری نمی گردد چادر به سر زنان کرد، اضافه کرد: رضاخان قلدر و فرزند خائن او از سال ۱۳۱۴ تا سال ۱۳۵۷ تمام تلاش خودرا به کار گرفتند تا مسئله حجاب را نادیده بگیرند و این همه سال برای تغییر فرهنگ جامعه کار کردند پس ما برای محجبه شدن جامعه باید کارها و اقدامات فرهنگی انجام دهیم و این اقدامات باید از خانه ها شروع شود و به مدارس و دانشگاه‌ ا و سطح جامعه برسد.
نورمفیدی با تاکید بر این که همه دستگاه های متولی باید در امتداد فرهنگ سازی مسئله حجاب گام بردارند، تصریح کرد: همانطور که رضاخان نتوانست با زور و جبر چادر را از سر زنان بردارد امروز هم با اجبار نمی توان چادر بر سر بانوان انداخت، در حقیقت تحقق این مهم نیاز به فرهنگ سازی دارد.
وی به سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به گلستان اشاره نمود و تصریح کرد: امیدوار هستم با برنامه های منسجم و هماهنگ مسئله مهم حجاب اسلامی در جامعه عملیاتی شود و تمامی مراکز علمی و فرهنگی، حوزه های علمیه، منابر و مجالس مذهبی و غیره باید آنقدر حساب شده به مسئله حجاب بپردازند تا آثار مثبت آنرا در جامعه لمس نماییم.
امام جمعه گرگان با اشاره به این که حساب بانوانی که در ادارات کار می کنند با دیگران جدا است، بیان کرد: این دسته از بانوان کارمند دولت هستند و از نظام اسلامی حقوق می گیرند و این افراد باید خودرا مقید بدانند که بر طبق خواست نظام مقدس جمهوری اسلامی عمل کنند.
نورمفیدی اشاره کرد: وقتی مردم خصوصاً بانوان با مراجعه به ادارات می بینند که تعدادی از کارمندان زن ادارات، حجاب اسلامی را رعایت نمی کنند تأثیر سوء می گیرند بنا بر این در مسئله حجاب انتظار ما از بانوان کارمندان بیشتر است.




منبع:

1401/04/24
17:14:49
5.0 / 5
626
تگهای خبر: دانشگاه‌ , دستگاه , زندگی , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲