اجرای بیشتر از ۱۰۰ طرح خیرساز در دانشگاه های كشور

اجرای بیشتر از ۱۰۰ طرح خیرساز در دانشگاه های كشور

راستابلاگ: دبیر ستاد خیرین آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: هم اكنون بیشتر از صد طرح عمرانی توسط خیران در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی كشور در دست اجراست.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، حسین عسكریان ابیانه، امروز (۲۰ مهر)، در حاشیه مجمع بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند اظهار نمود: هم اكنون فارغ التحصیلان خیلی از ایران در دانشگاه های خارج از كشور هستند كه علاقه دارند به بنیاد حامیان بپیوندند، ازاین رو تلاش می نماییم با بنیادهای بین المللی ارتباط برقرار كرده و از این طریق از خدمات این افراد بهره مند شویم.
وی با اشاره به اینكه هم اكنون حدود 72 بنیاد خیرین در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی كشور فعال است، اضافه كرد: دستورالعملی در خصوص تولید بنیاد حامیان در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی تهیه شده كه در این راستا برخی دانشگاه ها ورود پیدا كرده و در دانشگاه های كوچكتر بنیاد حامیان در حال راه اندازی است.
مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینكه بیشتر از 20 بنیاد علاوه بر ساخت و ساز به فعالیت های دیگر هم می پردازند، خاطرنشان كرد: در قانون بودجه سال 97 آمده است دستگاه هایی اجرایی كه قبلا می توانستند یك درصد به دانشگاه ها كمك كنند، اكنون باید 40 درصد با استفاده از عقد قرارداد و كارآفرینی به دانشگاه ها بدهند و هر سه ماه پول را در حساب خاصی در خزانه قرار دهند كه این مهم تابحال در كشور نبوده است.
عسكریان ابیانه افزود: امسال 6 برنامه راهبردی در ستاد خیرین آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دیده شده كه در شكل عملیاتی هر كدام پنج برنامه در نظر گرفته شده است.
وی بیان كرد: ارتباط با بنیادها و نهادهای بین المللی برای تسهیل كمك ها به تشكل های ایرانی ها مقیم خارج و كمك به ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین جامعه فارغ التحصیل با بنیادهای خیرین دانشگاه از راهبردهایی است كه در ستاد خیرین درنظر گرفته شده است.
مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: كمك به ایجاد بنیادهای نیكوكاری جدید و گسترش بنیادهای موجود در دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارك های علم و فناوری و رفع مشكلات و موانع قانونی مانند معافیت های مالیاتی، پیگیری برای افزایش تسهیلات و اعتبارات 50 درصدی برای جذب حمایت های خیرین همچون این راهبردها است.
عسكریان ابیانه افزود: تولید بستر و محیطی امن برای سرمایه گذاری در پروژه های مشاركتی با استفاده از پیشنهاد و قوانین و مقررات پویا و هماهنگی با معاونت امور حقوقی و مجلس برای طی روند قانونی از دیگر راهبردهای ستاد خیرین آموزش عالی وزارت علوم است.
وی خاطرنشان كرد: گسترش فعالیت های بنیادها علاوه بر ساخت و ساز به سایر فعالیت ها نظیر اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان بی بضاعت، كارآفرینی، تجهیز آزمایشگاه ها، كمك به ایجاد شركت های دانش بنیان و نگهداری اماكن آموزشی و پژوهش از دیگر راهبردهای ستاد خیرین آموزش عالی وزارت علوم است.



1397/07/20
23:17:57
0.0 / 5
5042
تگهای خبر: بین المللی , تسهیلات , خدمات , دانشگاه‌
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲