رئیس شورای قضائی خراسان رضوی تأكید كرد؛

لزوم توجه و برخورد قاطعانه با جرایم خاص و خشن در خراسان رضوی

لزوم توجه و برخورد قاطعانه با جرایم خاص و خشن در خراسان رضوی

به گزارش راستابلاگ مشهد ـ رییس شورای قضائی خراسان رضوی اظهار داشت: توجه ویژه به سه اصل پیش گیری از جرم، دفاع از حقوق عامه و برخورد قاطعانه با بی نظمی گران نظم و امنیت عمومی ضرورت دارد.



به گزارش راستابلاگ به نقل از مهر، غلامعلی صادقی در مراسم رونمایی از سند قضائی پرونده حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی با اشاره به مفاد سند تحول قوه قضائیه اظهار نمود: نگاه متعالی ریاست محترم قوه قضائیه توانسته به عنوان یک عامل پیشران، تحولات خوبی در سطح دستگاه قضائی با هدف کسب رضایتمندی عمومی ایجاد نماید و دراین زمینه سه اصل پیش گیری از وقوع جرایم، دفاع از حقوق عامه و برخورد قاطعانه با جرایم خاص و خشن و بی نظمی گران در نظم و امنیت عمومی باید مورد توجه دادستان ها و مسئولان حوزه های قضائی در سطح استان قرار گیرد.
رئیس شورای قضائی خراسان رضوی با تشریح اقدامات صورت گرفته و پروسه رسیدگی به حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی ضمن تقدیر از تمامی دست اندر کاران به ویژه تولیت معزز آستان مقدس رضوی اظهار داشت: بحمدالله با تعامل و همدلی مثال زدنی؛ تمامی امکانات و ظرفیت ها برای رسیدگی به این پرونده بسیج شد و کلیه مراحل رسیدگی در مدت کوتاهی طی و حکم به مرحله اجرا درآمد.
وی یکی از با اهمیت ترین وظایف مسئولان در وضعیت فعلی را تمرکز بر حل مشکلات مردم دانست و اضافه کرد: در وضعیت فعلی تمامی مساعی مدیران باید صرف کارگشایی و حل مشکلات شهروندان گرانقدر شود و در این جهت دستگاه قضائی از مدیران ساعی و خدوم قاطعانه حمایت خواهدنمود.
کار قضاوت نقش مهمی در سالم سازی جامعه دارد
در این مراسم، آیت الله سیدجعفر سیدان، استاد حوزه علمیه مشهد ضمن تقدیر از خدمات دستگاه قضائی؛ به شأن و جایگاه والای منصب قضا و سختی های این کار اشاره و اظهار نمود: کار قضاوت کار کم نظیری است و نقش مهمی در سالم سازی جامعه دارد
استاد حوزه علمیه مشهد رعایت قانون و مبانی شرعی را در راه اجرای عدالت توسط دستگاه قضائی بسیار مهم و بااهمیت دانست و اضافه کرد: تمامی اقدامات می بایست با هدف حل مشکلات مردم ساماندهی گردد.
گفتنی است در این مراسم ضمن تقدیر از دست اندر کاران رسیدگی به پرونده تروریستی حادثه حرم مطهر رضوی؛ از سند قضائی این پرونده رونمایی و یادمان این پرونده جهت نگهداری در موزه آستان قدس رضوی تقدیم این آستان مقدس شد.


منبع:

1401/04/16
14:45:23
5.0 / 5
630
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳