جستجوگران خارجی گنج در شمال تهران دستگیر شدند

جستجوگران خارجی گنج در شمال تهران دستگیر شدند

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری دو فرد غیرایرانی که برای یافتن گنج و عتیقه مبادرت به حفاری بدون مجوز در شمال تهران کرده بودند، آگاهی داد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، سرهنگ جلیل موقوفه ای درباره این خبر اظهار داشت: مدتی قبل و به دنبال کسب خبری در خصوص انجام حفاری بدون مجوز در محدوده سدلتیان گروهی از ماموران رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرارداده و متوجه شدند که گزارش واصله صحت داشته و این افراد که اتباع یکی از کشورهای همسایه هستند، به قصد کشف اموال تاریخی و عتیقه مبادرت به حفاری در این مناطق کرده اند.
وی با اعلان اینکه رسیدگی به موضوع بطور ویژه در دستورکار ماموران قرار گرفت، گفـت: ماموران کلانتری ۱۶۵ سدلتیان بعد از انجام اقدامات تخصصی و اشراف اطلاعاتی، محل فعالیت و حضور این افراد را مورد شناسایی قرار داده و بعد از هماهنگی با مقام قضایی و گرفتن مجوزهای مربوطه در عملیاتی این دو نفر را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اعلان اینکه از این افراد تجهیزات حفاری و دستگاه گنج یاب نیز کشف و ضبط شد، اظهار داشت: متهمان دستگیر شده تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان آن به جرم خود برای کشف اشیای عتیقه و فروش آن به کلکسیون دارها اعتراف کرد.
موقوفه ای با اشاره به تشکیل پرونده برای متهمان دستگیر شده، اظهارکرد: این افراد با تکمیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قانونی عرضه شدند.




1401/04/04
16:52:59
5.0 / 5
650
تگهای خبر: تخصصی , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱