نوری:

دسترسی به مواد مخدر برای افراد زیر سن قانونی باید سخت باشد

دسترسی به مواد مخدر برای افراد زیر سن قانونی باید سخت باشد

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: دسترسی به مواد مخدر در جامعه و خصوصاً برای افراد زیر سن قانونی باید سخت باشد، پس این مساله نیاز به توجه بیشتر از طرف قوه قضائیه دارد.



به گزارش راستابلاگ به نقل از مهر، قبل از ظهر امروز یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در نشست توسعه همکاری وزارت آموزش و پرورش با معاونت اجتماعی و جلوگیری از وقوع جرم قوه قضائیه که با حضور برخی از مدیران و معاونان دو دستگاه در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار داشت: زمینه های همکاری آموزش و پرورش با قوه قضائیه همیشه وجود داشته است و در سالهای اخیر با وجود سامانه نماد، این مورد جدی تر شده است.
وی اضافه کرد: به علت حساسیت های آموزش و پرورش نسبت به لطمه های اجتماعی و حذف عوامل لطمه زا، زمینه همکاری نظام تعلیم و تربیت با قوه قضائیه وجود داشته است.
نوری بر کوشش های جدی تر برای همکاریهای بیشتر با قوه قضائیه تاکید و اظهار نمود: برخی تصمیم ها، همچون تعطیلی مدارس در دو سال قبل و ورود مدیریت نشده و بدون پیوست فرهنگی دانش آموزان به فضای مجازی مشکلاتی را بوجود آورده است.
وی افزود: با عنایت به اینکه آموزش و پرورش می تواند زمینه جلوگیری از لطمه های اجتماعی را ایجاد نماید و در این خصوص برنامه ریزی داشته باشد، پس تمرکز قوه قضائیه بر نظام تعلیم و تربیت بسیار با اهمیت و اثرگذار می باشد و این قوه با سرمایه گذاری در آموزش و پرورش، می تواند موجب کاهش لطمه های اجتماعی و جرم در سالهای آینده شود.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در جهت همکاریهای دوجانبه، وجود برنامه های منسجمی برای جلوگیری از لطمه های اجتماعی از طرف قوه قضائیه و آموزش و پرورش ضروری می باشد.
وی افزود: کتاب درسی یک بخش از محتوای آموزشی است که در اختیار دانش آموزان قرار دارد، اما عوامل دیگر مانند؛ خانواده، معلم، دوستان، جامعه و … در نهادینه شدن یک موضوع و یا یک فرهنگ مؤثر هستند، پس صرف قرار دادن یک موضوع در محتوای درسی، نباید این انتظار را داشت تا آن مشکل بطور کامل حل شود.
عضو کابینه دولت مردمی اظهار نمود: باید شرایط تربیتی و پرورشی در مدارس را بگونه ای برنامه ریزی نماییم که دانش آموزان در مقابل لطمه های اجتماعی محافظت شوند و حتی در امر جلوگیری از لطمه ها، دانش آموزان نقش یاور و کمک کننده داشته باشند، برای اینکه دانش آموزان بی دفاع ترین فرد در مقابل لطمه های اجتماعی هستند.
نوری بر قطع ریشه ورود مواد مخدر به جامعه تاکید و اظهار داشت: دسترسی به مواد مخدر در جامعه و خصوصاً برای افراد زیر سن قانونی باید سخت باشد، پس این مورد نیاز به توجه بیشتر از طرف قوه قضائیه دارد.
وی ضمن اشاره به تلاش آموزش و پرورش در بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل به مدرسه، افزود: تلاش خواهیم کرد تا با افزایش مدارس شبانه روزی، زمینه های ترک تحصیل در بین دانش آموزان را کاهش دهیم.
وزیر آموزش و پرورش بر به کارگیری روش های نوین و ارائه آموزش های مؤثر درباب پیشگیری و مبارزه با لطمه های اجتماعی تاکید و خاطرنشان کرد: امیدواریم تفاهمنامه همکاری بین دو دستگاه منعقد شود و با عنایت به اهمیت این مورد از طرف قوه قضائیه تسریع شود.

1401/03/24
21:02:35
5.0 / 5
632
تگهای خبر: دستگاه , فرهنگ , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳