وزیر ارشاد:

بازگشت به مساجد شعار اصلی وزارت ارشاد است

بازگشت به مساجد شعار اصلی وزارت ارشاد است

به گزارش راستابلاگ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: وزارت ارشاد شعار اصلی فعالیت هایش را نهضت بازگشت به مساجد قرار داده، برای اینکه معتقدیم کارهای فرهنگی و هنری باید به قلب تپنده حوزه دین بازگردد و مسجد کانون کارهای فرهنگی و هنری شود.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد در اختتامیه نخستین جشنواره شعر نماز جمعه و دومین جشنواره عکس شکوه جمعه اظهار داشت: هرچقدر کارهای فرهنگی و هنری کشور از خاستگاه بومی و دینی فاصله بگیرد، مدیریت امور دشوار می شود، بطوریکه اگر برنامه های فرهنگی و هنری را از مساجد دور نماییم، در راه دستیابی به اهداف متعالی حوزه فرهنگ به موانع برخورد می نماییم.
وی در ادامه بیان کرد: باتوجه به فضایی که از طرف غربی ها درباب جدایی فرهنگ و هنر از دین به وجود آمده، دمیدن روح دینی در کارهای فرهنگی و هنری خصوصاً هنرهای وارداتی دشوار است، از طرف دیگر در لطمه شناسی مدیریت فضای فرهنگ و هنر قائل به این هستم که جدایی فرهنگ و هنر از دین، هزینه ساز بوده و در دولت در پی جبران این مسئله هستیم.
او افزود: وزارت ارشاد به همین دلیل شعار اصلی فعالیت هایش را نهضت بازگشت به مساجد قرار داده است، برای اینکه معتقدیم کارهای فرهنگی و هنری باید به قلب تپنده حوزه دین بازگردد و مسجد کانون کارهای فرهنگی و هنری شود.
اسماعیلی اظهار داشت: سرمایه گذاری در حوزه توسعه فرهنگی مصلی ها از اهمیت بالایی برخوردارست و در مسافرت استانی به چهارمحال و بختیاری بودجه ای برای توسعه مصلی این استان اختصاص یافت، برای اینکه مصلی علاوه بر اینکه محلی برای برگزاری واجبات دین شمرده می شود، مکان مهمی برای پیوند فرهنگ و دین نیز بشمار می رود.
وی در ادامه به کارهای قرارگاه محرومیت زدایی حوزه فرهنگ اشاره نمود و اضافه کرد: اکنون در ۱۱ استان و ۵۰ رشته برای ۴۰ هزار هنرآموز، کلاس های آموزشی در زمینه های مختلف فرهنگی هنری در نظرگرفته شده و به متولیان امر هم تاکید کرده ایم که در برگزاری این کلاس ها و برنامه ها از ظرفیت مساجد و مصلی های شهرها استفاده گردد.
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه شعر و سرود فاخر در ایجاد روحیه انقلابی میان اقشار مختلف مردم از تاثیرگذاری بالایی برخوردارست به "استقبال از سرود «سلام فرمانده»" اشاره نمود و اظهار داشت: این سرود کم نظیر که در ایام اخیر مورد توجه نسل نوجوان و جوان قرار گرفته، به خوبی توانسته از عنصر هنری شعر و سرود برای انتقال مفاهیم باارزش بهره ببرد و در نهایت اجتماع کم نظیر مردمی را در ورزشگاه بزرگ آزادی رقم زد.
او اضافه کرد: اینگونه هنرها مایه مباهات است برای اینکه در این موارد فرهنگ و هنر به خوبی در خدمت معارف دینی قرار می گیرد و از دستاوردهای انقلاب اسلامی این است که هنر به شایستگی در خدمت مفاهیم دینی قرار گرفته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در حاکمیت دینی تمام تلاش خودرا به کار می گیریم تا که مردم در دنیا و آخرت سعادتمند شوند، همین طور تعریف سیاست از دید اندیشمند بزرگی چون امام خمینی(ره) استفاده از همه ابزارها برای رسیدن به سعادت است و غربی که دوره افول آن فرا رسیده در مقابل تمام تلاشش را می کند که بگوید، دین حق ورود به اجتماع را ندارد اما تمدن اسلامی نهایت تلاش خودرا می کند مردم را سعادتمند کند و در این جهت از تمامی ابزارها بهره خواهد برد.
اسماعیلی در ادامه اظهار داشت: رییس جمهور نهایت تلاش خودرا می کند که خدمتگزار عرصه های دینی باشد و امیدوار هستم دولت مردمی در این خصوص در کنار رییس جمهور موفق عمل کند.
وزیر ارشاد در آخر بیان کرد: متاسفانه با حادثه متروپل آبادان، همگی متاثر شدیم. به مردم عزیز آبادان و اهواز این حادثه را تسلیت می گویم و در آخر امیدوار هستم با افرادی که غیرمسئولانه سبب این فاجعه شدند، نظام اسلامی با اشد مجازات برخورد کند تا دیگر شاهد چنین اتفاقات ناگواری در کشور نباشیم.
همین طور برگزیدگان نخستین جشنواره شعر نماز جمعه و دومین جشنواره عکس نماز جمعه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام حاج علی اکبری رییس شورای سیاستگذاری نماز جمعه و علیرضا قزوه رییس مرکز موسیقی صداوسیما در مجتمع فرهنگی آدینه مورد تجلیل قرار گرفتند.




منبع:

1401/03/08
22:59:51
5.0 / 5
576
تگهای خبر: جشنواره , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵