نخستین قدم در راه قرآن، خلوص نیت است

نخستین قدم در راه قرآن، خلوص نیت است

به گزارش راستابلاگ قم شرکت کننده بخش قرائت ترتیل سی وششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان اظهار داشت: نخستین موضوع در قدم گذاشتن در راه قرآن، خلوص نیت و عدم تمرکز بر مسائل مادی است.



راضیه باقری شرکت کننده بخش قرائت ترتیل سی وششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان از دانشگاه‌ وارزمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار داشت: سطح مسابقات خیلی خوب و بالا بود و متناسب با این سطح میزبانی خوبی را از دانشگاه قم شاهد بودیم اما در بحث اطلاع رسانی مقداری کند عمل شد.

وی در ارتباط با نحوه جذب به قرآن اظهار داشت: بنده از کودکی متوجه استعداد خدادادی خودم بودم و با حمایت و کمک های پدر و مادر و عنایت اهل بیت(ع) این راه عزیز را پیدا و قدم در این را پربرکت گذاشتم و از خیرات و برکات قرآن در تک تک مراحل زندگی بهره بردم.

شرکت کننده بخش قرائت ترتیل سی وششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان اضافه کرد: قرآن راه درست را به بنده نشان داد، همانطور که در قرآن هم می فرماید: «انسان و جن آفریده نشد مگر برای عبادت خداوند» هدف اصلی آفرینش عبادت است. قدم گذاشتن در راه قرآن، خدمت به آن و استفاده از مفاهیم پرمغز کلام الهی یکی از راه های عبادت خداوند است و من به وسیله انس با قرآن به هدف اصلی زندگی رسیدم.

وی با اعلان اینکه جذب به قرآن با تمرکز به عوامل مادی امکان پذیر نیست، اظهار داشت: این مسیر یک مسیر معنوی و منجر به عاقبت بخیری است، در نتیجه نباید دلیلی از موضوع عاقبت بخیری پایین تر و پست تر را انتخاب نماییم، توجه صرف به مادیات در این راه مانند دست انداز عمل کرده و بطور قطع به فرد و ثابت قدمی او ضربه می زند.

شرکت کننده سی وششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان افزود: نخستین موضوع در قدم گذاشتن در راه قرآن، خلوص نیت و عدم تمرکز بر مسائل مادی است، ما باید برای رضایت خداوند و صاحب امرمان به این عرصه قدم بگذاریم تا متوجه برکات آن شویم.





منبع:

1401/03/06
22:02:03
5.0 / 5
763
تگهای خبر: جشنواره , دانشگاه‌ , زندگی , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴