راه اندازی غرفه های میوه و تره بار در ایستگاه های مترو

راه اندازی غرفه های میوه و تره بار در ایستگاه های مترو

به گزارش راستابلاگ مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، از طریق اندازی غرفه های میوه و تره بار در ایستگاه های مترو اطلاع داد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از مهر، ایوب فصاحت، درباره وضعیت مجموعه های سازمان میادین میوه و تره در چند روز گذشته که افزایش قیمت محصولات رخ داده بود، توضیح داد: میادین میوه و تره بار در طول دو هفته گذشته نقش بسیار مهمی در تأمین مایحتاج مردم داشت. روز نخست (پنجشنبه بیست و دوم اردیبهشت) که به دنبال جراحی اقتصادی در دولت قیمت ها افزایش پیدا کرد حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به میادین سطح شهر تهران رجوع کردند. این در شرایطی است که در ایام عادی آمار رجوع کنندگان بین ۶۰۰ تا یک میلیون نفر است.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران ضمن اشاره به شلوغی بازار میادین در ایام گذشته اظهار داشت: علت این شلوغی به شکلی پناه آوردن مردم به میادین بود چون که تصور می کردند با عنایت به سابقه خدمت رسانی میادین، می توانند محصولات را با حداقل قیمت تهیه کنند. طبق پیشبینی هایی که از پیش داشتیم، تلاش شد که تمامی کالاهای اساسی با قیمت پایین تر عرضه شوند؛ البته نه با قیمت گذشته اما پایین تر از قیمت فعلی.
فصاحت با اشاره به اینکه شهروندان در روز نخست افزایش قیمت ها، خدمات را با کم ترین قیمت نسبت به سطح شهر از مجموعه میادین شهر دریافت نمودند، اضافه کرد: میادین میوه و تره بار یک عامل اساسی برای کاهش التهابات بازار بود. علت التهابات، عدم اعلام قیمت بود تا این که در ساعت ۱۴ به صورت رسمی قیمت اعلام شد؛ قبل از آن قیمت ها به صورت گمانه زنی بود.
وی در ادامه اظهار داشت: تلاش شد که در طول این چند روز، ساعت فعالیت میادین میوه و تره بار افزایش یابد تا شهروندان خدمات بیشتری دریافت نمایند و اضطرابی از بابت نبود کالا نداشته باشند. البته با عنایت به ازدحام خریداران در برخی از میادین، به صورت مقطعی کمبود محصول رخ داد اما این کمبود به سرعت جبران شد.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران همینطور اظهار داشت: خیلی از دستگاههای کشور به تأثیرگذاری مجموعه میادین شهر تهران به کاهش التهابات اذعان داشته و همه کمک کردند تا در مجموعه میادین کمبود محصولی رخ ندهد.
فصاحت با تاکید بر این که سازمان میادین در تثبیت و واقعی کردن خیلی از قیمت ها اثرگذار بوده است، اظهار داشت: اگر برخی از قیمت ها توسط سازمان میادین میوه و تره بار اعلام نمی شد، به علت سوءاستفاده عده ای سودجو محصولات با قیمت نجومی به دست مردم می رسید. تلاش شد تا در این زمان علاوه بر قیمت واقعی، محصولات باکیفیت و بهداشتی در اختیار شهروندان قرار گیرد.
وی در ادامه تاکید کرد: هم اکنون هیچ کمبودی از بابت محصولات در مجموعه میادین میوه و تره بار سطح شهر تهران وجود ندارد.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران ضمن اشاره به راه اندازی غرفه های میوه و تره بار در ایستگاه های مترو اظهار داشت: این غرفه ها مجدد با تغییر رویکرد پیشین فعال می شوند تا به شهروندان خدمت رسانی کنند. هم اکنون ۱۰ غرفه فعال می باشند و حداکثر تا یک ماه آینده تمامی ۳۱ غرفه راه اندازی می شود.
فصاحت با اشاره به اینکه استقبال از این غرفه ها منوط به نوع فعال سازی آن هاست، اظهار داشت: با عنایت به این که طرح جدید است باید آزمون و خطایی صورت می گرفت. ازاین رو ۵ غرفه به صورت آزمایشی کار را آغاز کردند که ۳ غرفه نتایج بسیار مثبت و رضایت بخشی داشتند.
وی در ادامه توضیح داد: عرضه مایحتاج اساسی نظیر برنج، شکر، روغن، ماکارونی و…، جز اولویت ما در عرضه کالا در ۳۱ غرفه واقع در ایستگاه های مترو هستند. همینطور لبنیات که توسط مردم کم مصرف می شود جز دیگر اولویت ها قرار گرفته است تا با فرهنگ سازی این کالا با قیمت کمتری به دست مردم برسد.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران هدف اصلی در راه اندازی این غرفه ها را سهولت دسترسی شهروندان به کالاهای اساسی با قیمت مصوب و واقعی اعلام نمود و اظهار داشت: البته در این خصوص بگونه ای مسیر را طی خواهیم کرد که سازمان میادین متوجه ضرر و زیانی نشود.
فصاحت با اشاره به اینکه قرارداد ۱۰ غرفه نهایی شده است، اضافه کرد: متقاضی این غرفه ها بسیار بالاست و چندین دستگاه می خواستند که تمامی غرفه ها را یک جا فعال کنند اما از دادن این غرفه ها به این دستگاه ها خودداری کردیم چون که هدف ما یعنی خدمت رسانی به مردم را تأمین نمی کرد و بیشتر شبیه به یک تجارت می شد.

1401/03/02
11:57:23
5.0 / 5
556
تگهای خبر: خدمات , دستگاه , سازمان , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳