رئیس كمیسیون آموزش مجلس خبرداد؛

واریز 50 هزار میلیارد تومان به حساب یک میلیون معلم در کشور

واریز 50 هزار میلیارد تومان به حساب یک میلیون معلم در کشور

راستابلاگ: رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از واریز 50 هزار میلیارد تومان به حساب یک میلیون نفر معلم در کشور با اجرای قانون رتبه بندی معلمان خبرداد.



به گزارش راستابلاگ به نقل از مهر، علیرضا منادی در نشست خبری با خبرنگاران در تبریز اظهار داشت: اجرای طرح رتبه بندی معلمان سبب تلاش معلمان برای ارتقای رتبه خود و به تبع آن افزایش کیفیت آموزش به دانش آموزان خواهد شد و معلمانی که ایستایی و رکود علمی داشته باشند، تنزل رتبه یافته و دیگر امکان حضور در چرخه آموزشی را نخواهد داشت.
وی اظهار نمود: حوزه کاری کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در رابطه با وزارت خانه های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری تعریف می شود.
وی افزود: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بعنوان نخستین دستور کار این کمیسیون در دوره فعلی مجلس بود که بیش از ۱۰ سال قبل مسکوت مانده بود و در این بین باتوجه به تاکید رهبر معظم انقلاب درباب بهبود معیشت و وضعیت فرهنگیان، طرح رتبه بندی معلمان را بصورت جدی در کمیسیون پیگیر شدیم.
وی با اعلان اینکه تصویب و اجرای این قانون تحول جدی و اساسی درباب وضعیت و جایگاه معلمان بود، اضافه کرد: ما دولت قبلی را متقاعد کردیم که لایحه ی رتبه بندی را به مجلس بیاورد و در مجلس نیز برای جلوگیری از پس گرفته شدن لایحه در دولت بعدی این لایحه را تنها با چهار رأی مخالف تصویب کردیم.
منادی اشاره کرد: لایحه تقدیمی بسیار ضعیف بود و تنها برای ۵۰۳ هزار معلم تدوین شده بود و بنا بر این لایحه را تغییر و به ۸۰۰ هزار معلم تعمیم دادیم و برای نو معلمان و بازنشستگان نیز این رتبه بندی لحاظ شد.
وی افزود: همین طور درصدهای گنجانده شده در لایحه نیز تغییر کرده و این قانون از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ لازم الاجرا شده و بر این اساس معوقات و مابه التفاوت پرداختی های معلمان بعد از اجرای طرح، از این تاریخ محاسبه و واریز خواهد شد.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: همچون تغییرات دیگری که در لایحه رتبه بندی تقدیمی به مجلس اعمال شد می توان به افزایش حداقل ۲۵ درصدی حقوق و ایجاد نظام پرداخت مستقل برای فرهنگیان اشاره نمود.
وی همین طور اظهار داشت: سختی های بسیاری را در یک سال اخیر درباب این طرح متحمل شدیم؛ به طوریکه از طرف برخی چهره ها و اشخاص مهم در بدنه ی مجلس و سایر قوا مقاومت های زیادی برای نهایی شدن آن وجود داشت؛ هر چند این مقاومت ها موجب شد قانونی جامع و مانع با چکش کاری های صورت گرفته به تصویب برسد و حقوقدانان و فقهای شورای نگهبان بیشترین کمک را در راه تحقق این مهم داشتند.
منادی افزود: این بخشنامه همچون گران بهاترین قانون تصویب شده در اوایل دولت سیزدهم و روزهای آخر قرن چهاردهم بود که با پیگیری های مجلس و رفع ایرادات آن به هیأت دولت رفت و در اولین جلسه هیأت دولت در یک هفته آتی تأیید و در نهایت تا اختتام خرداد ماه رتبه های معلمان تعیین و پرداختی های متناسب با آن صورت خواهد گرفت.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از واریز شدن ۵۰ هزار میلیارد تومان به حساب معلمان با اجرای این قانون نیز آگاهی داد و اضافه کرد: آذربایجان همانطور که در ابتدای قرن چهاردهم مرکز راه اندازی اولین مدرسه نوین در ایران بود، در آخر این قرن نیز عامل ایجاد با اهمیت ترین تحول در زمینه آموزش و پرورش و معلمان همین آذربایجان بود.


منبع:

1401/02/16
12:36:35
5.0 / 5
770
تگهای خبر: فرهنگ , فناوری , كیفیت , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵