زلفی گل عنوان كرد:

نوآوری به تولید محصولات رقابت ناپذیر می انجامد

نوآوری به تولید محصولات رقابت ناپذیر می انجامد

به گزارش راستابلاگ مرکزی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: در شرکتهای دانش بنیان که شکل گیری و تولید محصول برپایه نوآوری است، میتوان محصولات رقابت ناپذیر تولید کرد.



دکتر محمد علی زلفی گل ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۱ در جریان تودیع و معارفه رئیس دانشگاه‌ فرش اظهار نمود: امروز، روز بلوغ علمی دانشگاه تفرش است چونکه این دانشگاه با برخورداری از هیات امنا با وجاهت علمی و تجربی بسیار بالا و هیات ممیزه با حضور اساتید ممتاز از دانشگاه های صنعتی شریف، امیرکبیر، بوعلی همدان و...، مستقل شد.

وی با اشاره به اینکه اعضای هیات علمی دانشگاه تفرش با عنایت به حضور بزرگانی در هیات امنا و هیات ممیزه باید تلاش بسیاری داشته باشند و کارنامه ای قوی از خود نشان دهند، اظهار داشت: دریافت مجوز ارتقا از هیات ممیزه جدید دانشگاه بسیار دشوار خواهد بود چونکه استانداردها در این هیات بالاست و باید قدردان این موقعیت بود.

زلفی گل خاطرنشان کرد: اساتید و اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه تفرش باید نشان دهند که شایسته این استقلال هستند. انتظارات خیلی از این مجموعه علمی می رود و این امر وظایف اساتید دانشگاه را دوچندان می کند.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین شهرستان تفرش برای توسعه دانشگاه تصریح کرد و اظهار داشت: امید است که ریاست جدید دانشگاه نقش کلیدی در وحدت سه منطقه تفرش، آشتیان و فراهان ایفا کند و در واقع انتظار می رود که دانشگاه تفرش به نماد وحدت این سه منطقه که مهد دانشمندان، تاریخ نگاران، سیاستمداران و ادبیان و... است، تبدیل گردد، این سه منطقه با وجود نداشتن صنایع خاص به علت عرضه سرمایه های انسانی و نمادین بزرگ به کشور بسیار شناخته شده هستند و امید است که این اتصال سه گانه احیا و حفظ شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن اشاره به مصوبات امروز هیات امنای دانشگاه تفرش، اضافه کرد: بخشی از اراضی دانشگاه در اختیار پردیس فناوری قرار می گیرد و وزارت علوم در نخستین فرصت مجوز پردیس را صادر می کند. در این خصوص حتما باید از مراکز نوآوری موفق همچون مرکز نوآوری دانشگاه شریف بازدید و از تجربیات آنها استفاده گردد و با عنایت به علاقمندی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بستر و پتانسیل موجود در اطراف دانشگاه تفرش، میتوان مراکز نوآوری و شرکتهای دانش بنیان را در این شهرستان توسعه بخشید که بطور قطع این امر مهاجرت معکوس را رقم می زند.

زلفی گل بیان نمود: در شرکتهای دانش بنیان که شکل گیری و تولید محصول برپایه نوآوری است، میتوان محصولات رقابت ناپذیر تولید کرد چونکه به کمک نوآوری محصولی تولید می شود که دانش آن در اختیار دیگران نیست و اقدامی منحصر به فرد شکل می گیرد و بازار در اختیار تولیدکنندگان این محصول قرار می گیرد، البته در کشور قانون مالکیت فکری وجود ندارد که این امر می تواند ذبح نوآوری و خلاقیت را به دنبال خواهد داشت.





منبع:

1401/01/29
08:05:06
5.0 / 5
815
تگهای خبر: دانشگاه‌ , شركت , صنایع , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵