یوزپلنگ افتخاری لوکارنو برای کلی رایکارد

یوزپلنگ افتخاری لوکارنو برای کلی رایکارد

به گزارش راستابلاگ جشنواره بین المللی فیلم لوکارنو از «کلی رایکارد» از مهم ترین چهره های سینمای مستقل آمریکا با اعطای جایزه یوزپلنگ افتخاری تقدیر می نماید.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ورایتی، «کلی رایکارد» کارگردان مولف آمریکایی، از چهره های مطرح جامعه بین المللی فیلم از جانب جشنواره فیلم لوکارنو با دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری (یوزپلنگ طلایی) مورد تقدیر قرار می گیرد.
«رایکارد» از زمان ساخت نخستین فیلم تحسین شده اش در سال ۱۹۹۴ با عنوان «رودخانه علف»، سبک منحصر به فرد خویش را برای عرضه تصویری واقعی از سینمای مستقل طی تقریباً ربع قرن و ده ها اثر همچون «لذت قدیمی»، «وندی و لوسی» دنبال کرده است. «میانبر میک»، «حرکت های شبانه» و «اولین گاو» که لوکارنو را در سال ۲۰۲۰ افتتاح نمود، شهرت او را بعنوان یکی از متمایزترین صداهای سینمای امروز تثبیت کرده است.
فیلم جدید این کارگردان ۵۸ ساله با عنوان «حاضر شدن» از شانس های اصلی حضور و رونمایی در جشنواره فیلم کن است.
«کلی رایکارد» جایزه یوزپلنگ افتخاری جشنواره فیلم لوکارنو را روز ۱۲ آگوست طی مراسمی در میدان بزرگ (Piazza Grande) لوکارنو دریافت می کند.
پیش از این چهره هایی چون عباس کیارستمی، «ژان لوک گدار»، «کن لوچ»، «ساموئل فولر» و «سیدنی پولاک» موفق به دریافت جایزه بوزپلنگ افتخاری جشنواره لوکارنو شده اند.
هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم لوکارنو از تاریخ ۳ تا ۱۳ آگوست (۱۲ تا ۲۲ مرداد) در سوئیس برگزار می گردد.






منبع:

1401/01/24
19:23:58
5.0 / 5
666
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵