از دورهمی تا فریاد خاموش

از دورهمی تا فریاد خاموش

با شروع نیمه دوم فروردین ماه چند اثر نمایشی تازه در مجوعه تئاتر شهر، تالار حافظ و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه می روند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، نمایش «فریاد خاموش» یکی از تازه ترین آثار نمایشی تئاتر شهر است که از روز سه شنبه بیست و سوم فروردین ماه به نویسندگی محمدرضا عطایی فر و به کارگردانی محمدهادی عطایی در تالار سایه این مجموعه اجرای خودرا شروع خواهدنمود.

در نمایش «فریاد خاموش» محسن سالاری، پیمان محسنی، سارا زکریانژاد و محمدهادی عطایی بعنوان بازیگر حضور دارند. این در حالیست که امیرسپهر تقی لو مجری طرح، سیدعماد عامری مدیر تولید، علی کوزه گر طراح نور، خدیجه عطایی طراح لباس، مهدی دوایی طراح پوستر و بروشور، امیرحسین انصافی موسیقی و رضا رضایی دستیار طراح دیگر عوامل اجرائی را می سازند.
این اثر که مدتی پیش در بخش بازیگری جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی هم جوایزی را دریافت کرده، در جشنواره تئاتر مقاومت هم ضمن دریافت جوایز رتبه اول دوم و سوم بازیگری مرد، رتبه سوم کارگردانی، رتبه اول موسیقی، در بخش طراحی نور و طراحی صحنه هم مورد قدردانی گرفته است.
محمدهادی عطایی که طی سالهای اخیر بعنوان بازیگر در خیلی از پروژه های نمایشی و تلویزیونی حضور مستمری داشته، درتوضیحات مختصری پیرامون این نمایش اظهار داشت: در این اثر تلاش تمام گروه برای نشان دادن مستنداتی است که سالهاست کسی به آنها را رجوع نکرده و برای نسل جدید کاملاً غریب است.
تئاتر«فریاد خاموش» به نویسندگی محمدرضا عطایی فر و کارگردانی محمد هادی عطایی از روز سه شنبه بیست و سوم فروردین ماه ساعت ۱۸: ۴۵ با مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۴۰ هزار تومان در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه خواهد رفت.
لازم به توضیح است نمایش «بی خوابی» به نویسندگی و کارگردانی سعیدهاشمی پورکه طی هفته های گذشته در تالار سایه به صحنه رفته بود، روز جمعه نوزدهم فروردین ماه به اجرای خود اختتام می دهد.
اکنون نمایش های «دکترنون زنش را بیشتر ازمصدق دوست دارد» به کارگردانی هادی مرزبان در تالاراصلی، «هملت پشتکوهی» به کارگردانی ابراهیم پشتکوهی در تالار چهارسو، «خماری» به کارگردانی امین بهروزی درتالار قشقایی و «بی خوابی» به کارگردانی سعید هاشمی پور در تالار سایه تئاتر شهر میزبان علاقه مندان تئاتر هستند.
تالار حافظ میزبان «آئورا» و «دورهمی» می شود
نمایش «آئورا» از ۱۶ فروردین ماه و نمایش «دورهمی» از ۱۸ فروردین ماه در تالار حافظ به صحنه می روند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین المللی بنیاد رودکی، نمایش «آئورا» بر طبق دو داستان ربکا و آئورا نوشته و کار مهدی محبعلی از ۱۶ فروردین ماه ساعت ۱۹ در تالار حافظ به صحنه رفته است.
بازیگران این نمایش نساء یوسفی، آیلار نوشهری، محمدرضا حسن زاده، المیرا صارمی، عیسی حسینی، سوگند دیانی، فرنوش نادرپور، لیلا هوشیاری، مهناز فراتی، پولاد شعبانی، سارا محمودی و هلنا کریمی هستند.
در خلاصه داستان نمایش «آئورا» آمده است: ویسنته پا به عمارت عمه اش گذاشته تا خاطرات ناتمام همسرش را تمام کند اما این داستان تازه شروع شده است.
دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: مشاور کارگردان: لیلی مهدوی، دستیار کارگردان: نگین لرستانی، طراح گریم: ماجد آل کثیر، طراح صحنه: ماهی عظیمی، طراح لباس: زهره سوهانی طراح نور، طراح صدا و ویدیو آرت: حامد مصلای، ی طراح پوستر: مهسا لطیفی و عکاس: شبنم علایی.
همین طور نمایش «دورهمی» نوشته دامون نوروزی به کارگردانی ندا تمیمی و تهیه کنندگی میرعلیرضا دریابیگی از ۱۸ فرودین ماه ساعت ۲۱ در تالار حافظ اجرا خواهد شد.
مرتضی آقاحسینی، پویا باغی، رزا خلیلی، امیرصمصام طهماسبی، آرین کبیری، روژان گلستانی، علی محمودی، امین مختاری و دامون نوروزی بازیگران این نمایش هستند.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: سلام من میزبان این مهمونی هستم. توی این مهمونی خبری از غریبه و غیبت و دروغ نیست. ولی در عوض پُر از عشق و حقیقته. امیدوار هستم بهتون خوش بگذره. سپاس
مرتضی آقاحسینی بازیگردان، احسان زارعی دستیار کارگردان، رومینا خسروی نیا منشی صحنه، دیاکو خاکی مدیر تولید، سینا علیپور مدیر فیلمبرداری و مدیر عکاسی، رومینا خسروی نیا عکاس، روژان گلستانی موسیقی، نگار تمیمی طراح لباس، ندا تمیمی
طراح صحنه، محمد موحدنیا طراح گرافیک، مهدی سلطانی طراح تیزر، روژین فراست طراح گریم، امین مختاری ساخت دکور، امیر اصل دستیار صحنه، فرید رحمتی مدیر تبلیغات، گروه تئاتر ریما تبلیغات مجازی، مهدی بزرگزاده همراه گروه و گروه دورهمی سرمایه گذار نمایش «دورهمی» هستند.
علاقمندان به تماشای نمایش های «آئورا» و «دورهمی» می توانند بلیت آنرا از سامانه تیوال تهیه کنند.

آغاز نمایش «عمونوروز و ننه سرما در بهار نوروزخوانان» با داود فتحعلی بیگی


همزمان با شروع اجرای نمایش «عمونوروز و ننه سرما در بهار نوروزخوانان» زنگ افتتاح این نمایش از طرف داوود فتحعلی بیگی هنرمند پیشکسوت نمایش آیینی سنتی به صدا درآمد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، عصر روز سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ نمایش «عمونوروز و ننه سرما در بهار نوروزخوانان» به نویسندگی و کارگردانی جواد انصافی با حضور داوود فتحعلی بیگی، هنرمند پیشکسوت نمایش آیینی سنتی و در جمع تماشاگران، اجراهای خودرا در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شروع کرد.
داوود فتحعلی بیگی، در این مراسم ضمن قدردانی از مرکز تولید تئاتر کانون در ایجاد فرصت برای شناخت کودکان با نمایش های آئینی سنتی گفت؛ کانون آرام آرام موجب روشن شدن چراغ نمایش های آیینی سنتی ایرانی برای کودکان و نوجوانان است و این جای تشکر دارد.
ایشان سپس اضافه کرد: تلاش ۵۰ ساله استاد جواد انصافی برای حفظ و حراست از نمایش آیینی سنتی ایرانی و نمایش شادی آور ایرانی قابل تقدیر است.
این نمایش که حاصل پژوهش های علمی چندین ساله جواد انصافی در باره آئین و آداب نوروزی در اقوام مختلف ایرانی است و با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ بومی و ملی ایرانی تولید شده است، اشاره ای دارد به قصه دیدار عمو نوروز و ننه سرما که در این میان، آئین های پیش بهاری با اشعار و موسیقی نواحی مختلف به مخاطبان کودک و نوجوان معرفی می شود.
در نمایش «عمونوروز و ننه سرما در بهار نوروزخوانان»، جواد انصافی، حمید رئوف تبار، فروغ یزدان، رضا معراجی، امیرمحمد و امیرحسین انصافی، نیلوفر سیاری، تینا نوروزی، مرضیه محمدی، هانیه رهگذر، حسان محبیان بعنوان بازیگر و حامد نصرآبادیان طراح حرکت، علی یداللهی طراح پوستر و بروشور، دلنیا یداللهی نقاش پوستر، علیرضا حسین پور طراح و سازنده دکور، فروغ یزدان طراح لباس و سازنده عروسک، محمدرضا شاملوفرد طراح نور و اختر تاجیک عکاس حضور دارند.
همین طور از دیگر دست اندرکاران این نمایش می توان به مدیران صحنه مرضیه محمدی، هانیه رهگذر و احسان محبیان، روابط عمومی گروه ریحانه مطهری و روژین ستاری، رسانه و تبلیغات مجازی روشنک کریمی، آهنگساز و نوازنده تنبک، دف و دایره امیرحسین انصافی، نوازنده تنبک و داربوکا احسان سامانی منش، نوازنده ویلن حسن مصطفی پور و نوازنده تار بارمان اهورا اشاره نمود.
اجرای عمومی نمایش «عمونوروز و ننه سرما در بهار نوروزخوانان» تا اختتام فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۷ در مرکز تولید تئاتر کانون واقع در بلوار کشاورز، خیابان حجاب، پارک لاله تهران میزبان کودکان و نوجوانان است.
علاقمندان می توانند بوسیله سایت تیوال به آدرس http: //tiwall.com/p/amounorouz یا شماره تلفن های ۰۹۰۳۴۹۹۰۲۸۵ و ۰۹۲۲۳۹۳۲۸۹۲ مبادرت به تهیه بلیت کنند.
گفتنی است در این مراسم مهدی قلعه رییس هیات مدیره انجمن صنفی سراسری تئاتر کودک و نوجوان و مجتبی کاظمی عضو هیات مدیره این انجمن، عادل بزدوده، مجتبی مهدی، آرش شریف زاده، ساسان مهرپویان و علیرضا حسین پور حضور داشتند.




منبع:

1401/01/17
21:36:22
5.0 / 5
1166
تگهای خبر: بازیگران , بین المللی , جشنواره , دانشگاه‌
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴