اجرای شیوه جدید ترتیل خوانی قرآن کریم در رادیو قرآن

اجرای شیوه جدید ترتیل خوانی قرآن کریم در رادیو قرآن

به گزارش راستابلاگ تهیه کننده و کارشناس مجری برنامه رادیویی برآستان جانان رادیو قرآن از اجرای شیوه جدید ترتیل خوانی قرآن کریم در این برنامه رادیویی اطلاع داد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، سید مرتضی جوادی -تهیه کننده و کارشناس مجری برنامه رادیویی «برآستان جانان» رادیو قرآن- از اجرای شیوه جدید ترتیل خوانی قرآن کریم در این برنامه رادیویی اطلاع داد و اظهار داشت: بر آستان جانان ویژه برنامه افطار رادیو قرآن است که در روزهای ماه مبارک رمضان با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همه روزه از ساعت ۱۵: ۳۰ دقیقه تا اذان مغرب به صورت زنده از میدان آئینی امام حسین (ع) تقدیم مخاطبان می شود.
وی افزود: این برنامه حوالی ساعت 17: 30 دقیقه ترتیل یک جزء قرآن کریم را با حضور قاریان ممتاز و بین المللی به روشی جدید عرضه می کند و به این صورت است که هریک از مرتلان یک صفحه از مصحف شریف را قرائت کرده و آدرس تلاوت خویش را با ذکر صفحه و شماره آیه اعلام می کنند و صفحه بعد را قاری دیگری تلاوت می کند.
جوادی تصریح کرد: در محوطه میدان آیینی امام حسین (ع) با تلاش فرهنگسرای عترت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران رحل های قرآن تدارک دیده شده است تا حضار بتوانند همراه با تلاوت مرتلان، به خوانش جزء قرآن بپردازند.
ایشان در ادامه تصریح کرد: با همکاری رادیو قرآن و سازمان فرهنگی هنری شهردای تهران غرفه های مختلفی برای خوانش قرآن به صورت حضوری، غرفه تیم پزشکی، استعدادیابی، پاسخ به شبهات دینی، مشاوره خانواده و.... هم در نظر گرفته شده است تا افراد حاضر در میدان امام حسین (ع) بتوانند از آنها بهره مند شوند.
جوادی اظهار نمود: بر آستان جانان هر روز به یک مبحث خاص اختصاص دارد که با حضور کارشناس برنامه در مورد آن سخن گفته و در نهایت مسابقه ای حضوری با محوریت مبحث برنامه ویژه مخاطبان حاضر در میدان امام حسین (ع) برگزار می گردد و به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: صبر و بندگی خدا که توشه بسیار نورانی و آسمانی در ماه مبارک رمضان است، مبحث روز دوشنبه پانزدهم فروردین ماه مصادف با دومین روز از ماه مبارک رمضان این برنامه بود که به صبر در روزه داری، کنترل خشم، عصبانیت، گرسنگی، رذیلت های اخلاقی، حسن ظن به خدا و تاثیر آن بر زندگی انسان اشاره داشته و سه بعد صبر در مقابل بلا و مصیبت، گناه و معصیت و صبر بر عبادت و طاعت را بررسی کرد.
برگزاری مسابقه، تلاوت قرآن کریم، ترتیل یک جزء قرآن کریم، مرور زندگی نامه سردار حاج قاسم سلیمانی، رهروان سحر، اخبار بر آستان جانان، طعم عسل به کارشناسی استاد حاج عباس سلیمی با محوریت زندگی قرآنی در ماه رمضان، میهمان دل باش برنامه ای با محوریت دعوت از امام زمان (عج) بر سر سفره افطار خاطرات رمضانی، بیان ادبی دعای روزانه ماه مبارک و دعای افتتاح همچون بخش های این برنامه است که با حضور بازیگران، هنرمندان، خانواده های قرآنی، خوانندگان، نخبگان قرآنی و... به تهیه کنندگی سید مرتضی جوادی به همراه فاطمه قاسم آبادی، سمیرا قنبری، مونا توسلی، فاطمه رحمانی و سمیه خراج و اجرای کارشناسی سید مرتضی جوادی و استاد غلامرضا احمدی روی آنتن می رود.




منبع:

1401/01/16
20:59:08
5.0 / 5
715
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴