دومین سخنرانی فضانوردان چینی از فضا

دومین سخنرانی فضانوردان چینی از فضا

راستابلاگ: بگفته آژانس فضایی سرنشین دار چین، خدمه ماموریت شنژو۱۳ چین به زودی دومین سخنرانی خودرا از ایستگاه فضایی تیانگونگ برای دانشجویان سراسر جهان ارائه خواهند کرد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از چاینادیلی، این آژانس فضایی روز سه شنبه در اطلاعیه ای اعلام نمود که این سخنرانی در ایام آینده برگزار می شود و به صورت زنده در سرتاسر جهان پخش خواهد شد. فضانوردان به دقت برای این رویداد برنامه ریزی خواهند کرد و موضوع هایی را که از مردم درخواست می شود پوشش خواهند داد.
الان سه فضانورد مأموریت شنژو-۱۳ چین در این ایستگاه فضایی حضور دارند. دو فضانورد مرد به نامهای "ژای زیگنگ" و "ای گوانگفو" و یک زن به نام "وانگ یاپینگ" سه فضانورد مأموریت شنژو-۱۳ هستند. در ۱۶ اکتبر سال ۲۰۲۱، فضاپیمای "شنژو-۱۳" حامل سه فضانورد چینی سوار بر موشک "لانگ مارچ ۲ اف"(که از خانواده موشک های لانگ مارچ است) از مرکز پرتاب ماهواره جیوچوان در بیابان گبی در ساعت ۱۲: ۲۳ پس از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۹: ۵۳ به وقت تهران) به فضا پرتاب شد.
آنها در نخستین سخنرانی خود به افراد نشان داده بودند که چگونه در داخل ایستگاه فضایی زندگی و کار می کنند. در آن سخنرانی گروه هایی از دانشجویان در پکن، نانینگ، در منطقه خودمختار گوانگشی ژوانگ و ونچوان در استان سیچوان و همینطور مناطق اداری ویژه هنگ کنگ و ماکائو در این سخنرانی و ارتباط ویدئویی شرکت کردند.
این نخستین سخنرانی از سری کلاس تیانگونگ بود و هدف فضانوردان محبوبیت علم فضایی بود. ایستگاه فضایی چین حداقل ۱۰ سال در فضا خواهد ماند، در حالیکه انتظار می رود ایستگاه فضایی بین المللی در سال ۲۰۳۰ به فعالیت خود آخر دهد.
چین می خواهد تا سال ۲۰۳۰ به قدرت اصلی فضایی تبدیل گردد تا با رقبای خود همچون ایالات متحده، روسیه و آژانس فضایی اروپا همگام شود و پیشرفته ترین ایستگاه فضایی را که به دور زمین می چرخد، ​​ایجاد کند.




منبع:

1400/12/25
19:01:16
5.0 / 5
714
تگهای خبر: بین المللی , زندگی , شركت , ماهواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳