معاون فهما:

مجلس و دولت کانون های فرهنگی هنری مساجد را دریابند

مجلس و دولت کانون های فرهنگی هنری مساجد را دریابند

خراسان رضوی معاون فرهنگی، هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد کل کشور (فهما)، اظهار داشت: حاکمیت بخصوص مجلس و دولت باید نگاه خویش را به کانون های فرهنگی هنری مساجد ارتقاء دهند و این تشکل را دریابند.



سعید سعادتی در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینکه حدود سه سال قبل با کمک تعدادی از خبرگان و بعضی از کانون های فرهنگی هنری مساجد و دیگر مسؤلان سند ۱۸ ساله تحول کانون های مساجد کشور تدوین شد، اظهار نمود: هرچند هنوز با آن وضع مطلوبی که توسط این سند باید به آن دست یابیم فاصله زیادی داریم، اما اگر به قبل بازگردیم بخصوص از زمانی که شیوع کرونا شروع شد و از طرفی تحریم ها و فشارهای اقتصادی، توانسته ایم درصد خیلی از اهدافی که پیشبینی کرده بودیم را محقق نماییم.

وی افزود: در سال ۱۳۸۹ همزمان با اولین سال تدوین این سند ظرفیت ها، نقاط قوت و ضعف کانون ها را شناسایی کردیم در سال بعد نظام مندی مأموریت کانون ها را پیگیری کردیم.

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد کل کشور خاطرنشان کرد: این طرح در چارچوب سه شبستان فرهنگ، هنر و فناوری و ۱۲ رواق تخصصی طراحی شده که در ذیل شبستان هنر رواق سرود، فیلم، هنرهای تجسمی و... تعریف می شود و تقریباً حدود ۴۰ برنامه هم مشخص شده است به جز این برنامه ها اقتضائات، اختراعات و ظرفیت های میدانی محلات را به رسمیت می شناسیم.

وی ضمن اشاره به این که هرچند در سال ۱۴۰۰ کیفی سازی کانون های مساجد را آغاز کردیم، اما چون همزمان با انتشار کرونا بود این طرح هنوز عملیاتی نشده است، تصریح کرد: امیدواریم با خروج از وضعیت کرونا سال ۱۴۰۱ را بتوانیم سال آموزش توانمندی سازی کانون های و کیفی سازی فعالیت ها قرار دهیم.

سعادتی ضمن اشاره به چالش ها و صدمه هایی که امروزه کانون های مساجد با آن مواجهند، اظهار داشت: حاکمیت بخصوص مجلس شورای اسلامی و دولت باید نگاه خویش را به کانون های فرهنگی هنری مساجد ارتقاء دهند و این تشکل را دریابند. متأسفانه اعتبارات فعلی در حد مأموریت هایی که داریم و شبکه موجود نیست و باید ارتقاء نگاه و توجه ویژه ای در این خصوص داشته باشیم.

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد کل کشور، افزود: رویداد علمی فهما کمک کرد تا کانون های فعال و راکد و شبکه رابطین و خلاءهای موجود را شناسایی نماییم و الان درحال ساماندهی کانون های راکد هستیم. نه تنها به دنبال حذف کانون های راکد نیستیم، بلکه باید به ظرفیتشان اضافه نماییم و برای برگرداندنشان به عرصه فعالیت با برنامه های مختلف تلاش نماییم.

وی از وجود ۲۷ هزار کانون با بالغ بر ۲ میلیون نفر عضو در سطح مساجد کشور اطلاع داد و افزود: هنوز حدود ۲۰۰۰ کانون در رویداد فهما ورود نکرده اند که باید علت عدم ورودشان به این رویداد شناسایی و پیگیری شود.




1400/12/21
12:09:05
5.0 / 5
793
تگهای خبر: تخصصی , فرهنگ , فناوری , گفتگو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴