کوله پشتی سازگار با محیط زیست که بطور کامل بازیافت می شود

کوله پشتی سازگار با محیط زیست که بطور کامل بازیافت می شود

راستابلاگ: یک شرکت آلمانی، نوعی کوله پشتی سازگار با محیط زیست طراحی نموده است که بطور کامل بازیافت می شود.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از نیو اطلس، شرکت آلمانی موسوم به "وائود"(Vaude)، گامی منطقی در ابداع نوعی کوله پشتی برداشته است. این شرکت اهتمام دارد تا نوعی کوله پشتی را با فناوری چاپ سه بعدی ابداع کند. این کوله پشتی موسوم به "Novum 3D" که هم اکنون فقط یک نمونه ابتدایی است، می تواند زمینه ساز ارائه تجهیزات سازگار با محیط زیست باشد که در آخر عمر مفید می توانند بطور کامل بازیافت شوند.
شرکت وائود در مورد معرفی Novum 3D اظهار داشت: در حالت ایده آل، یک محصول باید در آخر چرخه عمر خود، بطور کامل به پروسه تولید بازگردانده شود. این بازیافت واقعی است اما هم اکنون هنوز یک چالش بزرگ برای صنعت نساجی محسوب می شود. خیلی از محصولات حداقل از پنج تا ۱۰ ماده مختلف و تلفیقی از پارچه ها تشکیل شده اند؛ بدین سبب نمی توان آنها را بر طبق نوع جدا کرد.
وائود به مفهوم ساده ای روی آورد که بتازگی آنرا بیشتر می بینیم. بدنه کوله پشتی، تسمه ها و لایه پشتی آن از ۱۰۰ درصد "پلی اورتان ترموپلاستیک"(TPU) تولید شده اند؛ بدین سبب هیچ ماده مخلوطی وجود ندارد که کوشش های بازیافت را پیچیده کند. تمام اجزای غیر پلی اورتان ترموپلاستیک مانند سگک ها، به آسانی قابل جدا شدن هستند تا بتوان آنها را قبل از بازیافت جدا کرد.


اگر یک محصول نامرغوب در قفسه فروشگاه ها قرار بگیرد، نیت های دوستدار محیط زیست وائود تضعیف می شوند. بنابراین، این شرکت سخت تلاش نموده است تا Novum 3D را بصورت یک کوله پشتی بسیار راحت و کاربردی بسازد که قابل بازیافت نیز باشد. وائود برای این منظور، با شرکت "اوچسلر" (Oechsler)، در حوزه تولید پلاستیک و مواد افزودنی همکاری کرد تا یک پنل لانه زنبوری از جنس پلی یورتان ترموپلاستیک را بجای پنل پشتی فوم معمولی و با فناوری چاپ سه بعدی بسازد.
ساختار لانه زنبوری، برای بهبود پایداری با بهره گیری از کمترین مقدار مواد و حفظ وزن طبیعی انتخاب شده است. وائود و اوچسلر از فناوری چاپ سه بعدی برای تغییر ساختارهای شبکه و سطوح سفت در نواحی مختلف پنل پشتی بهره برده اند تا از توزیع بهتر فشار برای بهبود راحتی کوله پشتی و عملکرد آن اطمینان حاصل کنند.


وائود اصرار کرد که همکاری با اوچسلر، به پایداری کلی طراحی، توسعه و تولید Novum 3D کمک می نماید و نیاز به حمل و نقل در یک مسافت دور را می کاهد.
وائود، اولین نمونه کوله پشتی Novum 3D را در ژوئن سال جاری در نمایشگاه "Outdoor 2022" به نمایش خواهد گذاشت؛ جایی که یقینا این کوله پشتی مورد توجه قرار خواهد گرفت و بازخوردهای زیادی خواهد داشت.




منبع:

1400/12/18
23:36:29
5.0 / 5
731
تگهای خبر: شركت , فروشگاه , فناوری , محصول
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴