دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با رییس جمهور، رییس مجلس و رییس قوه قضائیه عراق

دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با رییس جمهور، رییس مجلس و رییس قوه قضائیه عراق

راستابلاگ: معاون  رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز چهارشنبه 11 اسفند ماه در ادامه سفر به عراق با رییس جمهور، رییس مجلس و رییس قوه قضائیه عراق دیدار و گفت و گو کرد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، امیرحسین قاضی زاده هاشمی در دیدار با برهم صالح رییس جمهور عراق در «قصر السلام» سلام آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهوری اسلامی ایران را به همتای عراقی وی ابلاغ نمود و برهم صالح نیز خواهان ابلاغ درود او به رییس جمهور ایران شد.
رییس جمهور عراق و معاون رییس جمهوری اسلامی ایران در این دیدار بر تقویت روابط دوجانبه در عرصه های مختلف تاکید کردند.
دو طرف در این دیدار به بررسی روابط دوجانبه محکم بین دو کشور همسایه و اهمیت این روابط برای دو ملت دوست پرداختند و تبادل تجربیات در زمینه های مختلف، اجرائی کردن تفاهمات و توافق های امضا شده در عرصه های مختلف بین دو طرف بوسیله طرح های سرمایه گذاری و خدماتی در این دیدار مورد تاکید قرار گرفت.
معاون رییس جمهور همین طور با محمد الحلبوسی رییس مجلس عراق نیز دیدار و گفت و گو کرد.
قاضی زاده هاشمی در این دیدار انتخاب مجدد محمد الحلبوسی به ریاست مجلس عراق را تبریک گفت و ضمن ابلاغ پیام تبریک رییس جمهوری اسلامی ایران و محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی ایران، از او بطور رسمی برای سفر به ایران دعوت کرد.
الحلبوسی نیز با تشکر از پیام های تبریک از سفر به ایران در نزدیکترین زمان ممکن آگاهی داد.
محمد الحلبوسی رییس مجلس عراق در این دیدار اظهار داشت: مجلس عراق از تفاهم نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران و موسسه شهدا عراق حمایت می کند.
معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران همین طور با «فائق زیدان» رییس شورای عالی قضایی عراق دیدار و گفت و گو کرد. در این دیدار دو طرف به بررسی موانع و مشکلات قانونی در تکمیل پرونده های شهدای دو کشور پرداختند.




منبع:

1400/12/12
23:35:08
5.0 / 5
682
تگهای خبر: خدمات , سفر , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴