مسعود نقاش زاده در پی برخی ابهامات خبر داد:

سیمرغ مردمی سال جاری از جشنواره فیلم فجر حذف شد

سیمرغ مردمی سال جاری از جشنواره فیلم فجر حذف شد

به گزارش راستابلاگ مسعود نقاش زاده دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر اعلام نمود: به خاطر صیانت از آرای مردم و نیز حفظ حقوق صاحبان آثار و جلوگیری از ضایع شدن کوچکترین حقی از فیلمسازان، در این دوره جایزه داوری مردمی را نخواهیم داشت.


به گزارش راستابلاگ به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، مسعود نقاش زاده دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: به دنبال ابهامات مطرح شده از جانب برخی فیلمسازان و صاحبان آثار در مورد اعتبار نظرسنجی مردمی در باره فیلمهای بخش مسابقه چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر، دبیر جشنواره، کمیته ای را مأمور بررسی و پیگیری ادعاهای مطروحه در مورد صحت و دقت آرای مردمی جشنواره کرد.
او اضافه کرد: گزارش های کمیته پیگیری نظرسنجی مردمی جشنواره نشان می دهد، باوجود تلاش بخش های مختلف زنجیره ثبت آرای مردمی، به علت پیچیدگی این فرایند و وجود متغیرهای گوناگونی که در صحّت و دقت نتایج نظرسنجی دخالت دارند، اطمینان کامل از صحت نتایج در بخش های مختلف به آسانی حاصل نمی گردد. چونکه از خرید بلیت توسط تماشاگران واقعی، تا حضور تماشاچی در سینما، دریافت بلیط فیزیکی و دریافت مطمئن پیامک توسط تماشاگر و نهایتا ثبت رای در سامانه، زنجیره ای از فرآیندهای فنی و انسانی مختلف را در بر می گیرد که باید در همه مراحل اطمینان بخش باشد تا بتوان به دقت نتایج اعتماد کرد.
دبیر جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: بررسی تیم های کارشناسی نشان داده است به علت پاره ای اشکالات و همچون اشکال فنی در ارسال پیامک که سبب شده برخی از مخاطبان دریافت نکنند و هم قطعی و اختلال اینترنت در بعضی سینماها، نتایج نظرسنجی مردمی برای ستاد جشنواره اطمینان بخش نیست.
او تصریح کرد: بنابراین، ضمن سپاس و پوزش توأمان از تماشاگران عزیز که در فرایند نظرسنجی مردمی مشارکت کردند به خاطر صیانت از آرای مردم و هم حفظ حقوق صاحبان آثار، و پیشگیری از ضایع شدن کوچکترین حقی از فیلمسازان، در این دوره جایزه داوری مردمی را نخواهیم داشت، چونکه صحّت و دقت نتایج آرای مردمی برای ما یک اصل است و این تصمیم یک جراحی دشوار و البته ناگزیر در جهت استانداردسازی و اعتبار هر چه بیشتر جشنواره فیلم فجر به حساب می آید.
نقاش زاده ضمن اشاره به این که فرایند نظرسنجی مردمی از ساعت 14 امروز متوقف خواهد شد، اظهار نمود: برای این دوره جایزه آرای مردمی سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران اعلام نخواهد شد. البته رجوع به آرای مردمی برای انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، در سالهای گذشته هم همواره محل بحث و گاه مناقشه جدی بوده است. علت این امر هم فقدان یک سازوکار مطمئن برای دسترسی به آرای واقعی تماشاگران بوده است و کمیته پیگیری آرای مردمی ستاد جشنواره، امیدوار است در سالهای آینده با مطالعه عمیق این فرایند، نتایج بهینه ای حاصل شود.
در این حوزه می توانید بخوانید:
دبیر جشنواره فیلم فجر: صیانت از آرای مردمی برای ما اصل است.

درخواست خزاعی از دبیر جشنواره فیلم فجر برای شفاف سازی در آرای مردمی

آخرین آمار آرای مردمی چهلمین جشنواره فیلم فجر

تهیه کننده «شادروان»: مچ سمفا را برای تخلف در آراء مردمی فیلم فجر گرفتیم

درخواست تهیه کننده فیلم "مردبازنده" برای سانس فوق العاده

نتایج آرای مردمی فجر در دسترس همه قرار گرفت / «ملاقات خصوصی» همچنان در صدر

این ابهام در آرای مردمی فیلم فجر برای چیست؟
تهیه کننده «دسته دختران»: هیچ نظارتی بر آرای مردمی فجر وجود ندارد.





منبع:

1400/11/21
22:30:23
5.0 / 5
823
تگهای خبر: اینترنت , جشنواره , سینما , مسابقه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲