توزیع ۲۰ هزار تن كاغذ زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد

لیست توزیع كنندگان غیرقانونی كاغذ منتشر می شود

لیست توزیع كنندگان غیرقانونی كاغذ منتشر می شود

به گزارش راستابلاگ دبیر كارگروه ساماندهی كاغذ با اشاره به برگزاری آخرین جلسه كارگروه ساماندهی كاغذ در ۲۵ اسفند اظهار داشت: در این نشست قیمت انواع كاغذ مصرفی حوزه نشر و مطبوعات تعیین شد كه با حواله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع می شود.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از سایت رسمی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی، یعقوب فروغیان _ دبیر كارگروه ساماندهی كاغذ _ ضمن اعلام این مطلب، تصریح كرد: بر این اساس، قیمت انواع كاغذ روزنامه ای روسی ۵۱۰۰ تومان، اروپایی ۴۹۵۰ تومان، هندی ۴، ۸۰۰ تومان و كاغذ LWC به قیمت ۶، ۲۲۵ تومان تعیین شد. همینطور كاغذ تحریر مورد استفاده حوزه نشر، اندونزی ۶۲۰۰ تومان، چینی ۶۱۰۰ تومان، هندی ۵، ۷۵۰ تومان و كاغذ بالكی اروپایی ۶۰ گرمی ۶، ۶۸۰ تومان تعیین قیمت شد.
دبیر كارگروه ساماندهی كاغذ با اشاره به اینكه «جدول واردات انواع كاغذ كه با ارز دولتی وارد می شوند روی سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل مشاهده است»، اضافه كرد: این جدول به تفكیك هر پرونده ثبت سفارش، تنظیم شده و با عنایت به درج تاریخ مراحل مختلف پیشرفت كار، به راحتی می توان هر محموله را از لحظه ثبت سفارش تا ترخیص از گمرك ردگیری كرد.
او تصریح كرد: همچنان كه در جدول منتشرشده قابل مشاهده می باشد، از آغاز سال تاكنون، به غیر از كاغذهای چاپ كتب درسی، ۳۷۳۵۴ تن كاغذ روزنامه ای و ۲۱۸۶۲۳ تن انواع كاغذ تحریر وارد كشور شده است، اما فقط ۶۹۱۵ تن روزنامه ای و ۱۳۶۴۹ تن تحریر با حواله معاونت های فرهنگی و مطبوعاتی وزارت فرهنگ توزیع شده است. به این معنا كه سایر مقادیر كه با ارز دولتی وارد شده، غیرقانونی توزیع شده است.
فروغیان اضافه كرد: بر این اساس، لیست این واردكنندگان تا فردا (دوشنبه ۲۷ اسفند) به سازمان تعزیرات عرضه می شود تا اقدامات قانونی معمول شود. همینطور در جهت شفافیت، این لیست منتشر می شود.
كارگروه ساماندهی كاغذ با مصوبه ستاد تنظیم بازار به منظور ثبت سفارش و نظارت بر فرآیند تخصیص ارز دولتی و توزیع انواع كاغذهای روزنامه ای و تحریر تشكیل شده است. این كار گروه به ریاست دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضویت نمایندگان وزارتخانه های ارشاد و صمت، بانك مركزی، گمرك، سازمان پشتیبانی از مصرف كننده، سازمان تعزیرات حكومتی و نمایندگان تشكل های نشر و مطبوعات تشكیل می شود.



1397/12/26
14:44:52
5.0 / 5
4550
تگهای خبر: روزنامه , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳