درمان یکی از بیماری های دردناک پا با تزریق چربی

درمان یکی از بیماری های دردناک پا با تزریق چربی

راستابلاگ: محققان ˮدانشگاه پیتسبرگˮ متد جدیدی را برای درمان بیماری دردناک پا به نام ˮالتهاب غلاف کف پاˮ(plantar fasciitis) توسعه داده اند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اس تی دی، روش جدید محققان بدینگونه است که طی آن چربی خود بیمار به صورت شبکه ای از راه ده ها تزریق کوچک به پا تزریق می شود.
به قول محققان دانشکده پزشکی دانشگاه‌ یتسبرگ، متد جدیدی که طی آن چربی خود بیمار را به کف پای او پیوند می زنند، می تواند برای کسانی که از یک بیماری شایع و دردناک به نام "التهاب غلاف کف پا" (plantar fasciitis) رنج می برند، مفید باشد.
دکتر "جفری گوسنوف"(Jeffrey Gusenoff) جراح پلاستیک دانشگاه پیتسبرگ اظهار داشت: ما این روش را جهت استفاده از خواص بازسازی کننده چربی توسعه دادیم. در این مطالعه اثبات مفهومی، ما نشان دادیم که تزریق چربی به پا، درد پاشنه پا را می کاهد، به بیماران کمک می نماید تا بتوانند مجدد به فعالیتهای روزمره و ورزش خود بپردازند و در کل کیفیت زندگی آنها را زیاد می کند.
التهاب غلاف کف پا یکی از شایع ترین علل درد پاشنه پا است که حدود دو میلیون نفر در ایالات متحده از آن رنج می برند.
"بث گوسنوف"(Beth Gusenoff) از دیگر محققان این مطالعه اظهار داشت: التهاب کف پا درد بسیار شدیدی را بوجود می آورد و بگونه ای است که وقتی فرد از حالت نشسته یا از حالت خواب بلند می شود، درد شدیدی را تجربه می کند که برخی افراد آنرا مانند میخی توصیف می کنند که درست از پاشنه آنها می گذرد.


شکل حاد التهاب غلاف کف پا را میتوان با کشش، کفش طبی یا تزریق کورتیزون درمان کرد. اما حدود ۱۰ درصد از بیماران کاملا درمان نمی شوند و کلاژن پای آنها تحلیل می رود و التهاب غلاف کف پای آنها بیشتر می شود.
محققان این مطالعه با الهام از خواص بازسازی سلول های بنیادی چربی، تکنیکی را ابداع کردند که طی آن از چربی برداشت شده از شکم یا سایر قسمت های بدن بیمار برای درمان این بیماری استفاده می نمایند.
جفری گوسنوف اظهار داشت: در چربی، سلول های بنیادی و عامل های رشد وجود دارند که به تأمین خون تازه کمک می کنند که این امر هم سبب بهبود زخم می شود. ما در این مطالعه از یک سوزن صاف برای سوراخ کردن التهاب غلاف کف پا استفاده کردیم چون که این کار سبب ایجاد جراحت کوچک و تحریک روند بهبودی می شود. سپس سوزن را بیرون آورده و مقدار کمی از چربی بیمار را در آنجا تزریق می نماییم.
در این مطالعه که توسط محققان آمریکایی انجام شد، روش تزریق چربی مذکور علایم التهاب غلاف کف پا را در بیماران بهبود بخشید و زمینه را برای یک کارآزمایی بالینی بزرگتر فراهم نمود.




منبع:

1400/11/07
23:18:09
5.0 / 5
1015
تگهای خبر: دانشگاه‌ , زندگی , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵