با نكوداشت مقام پروفسور اردشیر قوام زاده؛

یازدهمین کنگره بین المللی سرطان سینه شروع به کار کرد

یازدهمین کنگره بین المللی سرطان سینه شروع به کار کرد

راستابلاگ: یازدهمین کنگره بین المللی سرطان سینه پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی با نکوداشت مقام پروفسور ˮاردشیر قوام زادهˮ، پدر پیوند سلول های بنیادی ایران، از بامداد امروز (22 دی ماه) شروع به کار کرد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، پروفسور اردشیر قوام زاده، رئیس یازدهمین کنگره بین المللی سرطان پستان پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی در مراسم افتتاحیه این کنگره اظهار داشت: تعلیم و تعلم از بزرگ ترین نعمت های خداوند است که هر دو گروه (استاد و شاگرد) از آن بهره مند می شوند و هرچه در زندگی به دست می آورند، حاصل همین تعلیم و تعلم است که موجب پژوهش، پیشرفت، ارتقاء انسان و ارتقاء علم و دانش می شود. در ۴۱ سالی که در زمینه تعلیم و تعلم حضور داشتم، بسیار آموختم. اساتید بزرگی را در کشور پرورش داده ایم که مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.
پروفسور قوام زاده درباب یازدهمین کنگره بین المللی سرطان پستان اظهار داشت: این کنگره توسط پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی و بصورت دو سالانه برگزار می گردد و مباحث مطرح شده در کنگره، مورد استفاده خیلی از متخصصان و پژوهشگران کشور قرار می گیرد. یازدهمین کنگره سرطان پستان از تاریخ ۲۲ تا ۲۵ دی ماه ۱۴۰۰ (به دلیل شرایط همه گیری بیماری کووید ۱۹) به شکل مجازی برگزار می گردد و سخنرانان برجسته بین المللی از کشورهای آمریکا، ایتالیا، ترکیه و فرانسه در این کنگره حضور دارند.
رییس یازدهمین کنگره بین المللی سرطان پستان پژوهشکده سرطان معتمد اضافه کرد: این کنگره دربرگیرنده تمام حوزه های در رابطه با سرطان پستان همچون سرطان های توارثی، بازسازی پستان، تازه های رادیوتراپی، تازه های درمان های سیستمیک، جراحی سرطان پستان، جنبه های اخلاقی درمان بیماران و پژوهش در پزشکی، انفورماتیک پزشکی و نحوه استفاده از داده ها است. این کنگره عملاً بصورت چندرشته ای (multidisciplinary) برگزار شده و مخاطبان رشته های مختلف می توانند از مباحث مطرح شده در کنگره، استفاده کنند.
پروفسور قوام زاده اشاره کرد: پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی در سال ۱۳۷۵ تأسیس شد و الان با نزدیک به ربع قرن سابقه فعالیت، حالا بعنوان قطب تشخیص و درمان سرطان پستان در کشور به حساب می آید و کارهای شاخصی در چند سال اخیر، به ویژه در زمینه سلول درمانی سرطان داشته است و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک از سلول درمانی برای درمان سرطان استفاده نماییم.
پدر پیوند سلول های بنیادی ایران تاکید کرد: در این پژوهشکده تلاش نموده ایم روی پژوهش های کابردی فناورانه و پژوهش های مسئله محور تمرکز کنیم؛ تولید کیت تشخیص CTC (سلول های سرطانی در گردش خون)، داروهای مکمل بعد از شیمی درمانی، سوزن بیوپسی و مارکرها همچون دستاوردهای مهم پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی در چند سال اخیر است.
گفتنی است، یازدهمین کنگره بین المللی سرطان پستان پژوهشکده سرطان معتمد (مرکز تحقیقات سرطان پستان) جهاد دانشگاهی، نکوداشت مقام پروفسور "اردشیر قوام زاده"، پدر پیوند سلول های بنیادی ایران، از روز چهارشنبه ۲۲ دی ماه شروع و تا شنبه ۲۵ دی ماه ادامه خواهد داشت. اپیدمیولوژی و عوامل خطر سرطان پستان؛ نقش ژنتیک در درمان سرطان پستان؛ روش های نوین تصویربرداری و کاربرد آنها؛ پزشکی شخصی نگر؛ تازه های درمان های سیستمیک؛ جایگاه ایمونوتراپی و سلول درمانی در سرطان پستان؛ جراحی سرطان پستان و تکنیک های بازسازی؛ رادیوتراپی و تکنیک های نوین؛ کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان پستان؛ کنترل لنف ادم در سرطان پستان؛ جنبه های اخلاقی درمان بیماران و پژوهش در پزشکی؛ انفورماتیک پزشکی و نحوه استفاده از داده ها؛ جنبه های روانشناختی سرطان پستان، محورهای این کنگره است.





منبع:

1400/10/22
12:52:33
5.0 / 5
943
تگهای خبر: بین المللی , دانشگاه‌ , زندگی , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵