عوامل پاشو پاشو كوچولو دور هم جمع شدند

سارا روستاپور: دوست داشتم باز هم در زمینه کودک فعال باشم

سارا روستاپور: دوست داشتم باز هم در زمینه کودک فعال باشم

راستابلاگ: عوامل برنامه ˮپاشو پاشو کوچولوˮ در نشستی با مدیران صداوسیما از دغدغه های این برنامه کودکانه گفتند و در عین حال پاسخگوی تماسهای مردمی شدند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از روابط عمومی معاونت سیما، عوامل برنامه "پاشو پاشو کوچولو" امروز سه شنبه، ۲۱ دی ماه در امور مخاطبان روابط عمومی سازمان صداوسیما پاسخگوی تماسهای مردمی با سامانه ۱۶۲ بودند.
عوامل این برنامه بیش از یک ساعت پای صحبت های مخاطبانشان نشستند و به ۱۷۰ تماس تلفنی پاسخ دادند. بعد از این پاسخگویی نیز نشست خبری برنامه در اداره کل روابط عمومی صداوسیما انجام شد.
پریسا گرجی، مدیر گروه خردسال شبکه کودک در این جلسه با اعلان اینکه در فصل دوم برنامه "پاشو پاشو کوچولو" که از نوروز ۱۴۰۰ شروع شده و تا اختتام اسفند در ۵۳ قسمت میهمان خردسالان خواهیم بود اظهار داشت: در فصل جدید که سال ۱۴۰۱ است، جشنواره نوروزی با رویکرد جدید، فضای نو و بازیگران جدید برگزار خواهیم کرد.
گرجی با اشاره به تماس مخاطبان با عوامل برنامه اظهار نمود: امروز تماس ها فوق العاده بود و این نشان میدهد که خردسالان توانستند ارتباط خوبی با این برنامه داشته باشند و به غیر از نظرسنجی های سازمان صداوسیما، این برنامه توانست بالای ۶۰ درصد در ایام اولیه مخاطب جذب نماید. همین طور مادرهای زیادی امروز با من صحبت کردند و ما باید همیشه تعامل دوسویه با مخاطب داشته باشیم و بدانیم نیاز مخاطبان چیست و برای بهتر شدن برنامه باید چه نماییم.
مدیر گروه خردسال شبکه کودک همین طور با اهمیت ترین مقوله در برنامه سازی حوزه کودک را تعاملی بودن برنامه دانست و توضیح داد: می کوشیم برنامه، هنگام ضبط به سمت و سویی برود که بتوانیم با مخاطبان برنامه تعامل داشته باشیم. برنامه سازی تعاملی سبب همزاد پنداری با برنامه می شود و زمانی که خردسالان برنامه را ببینند با آن ارتباط می گیرند و خوشبختانه امروز ما با ارتباط پرشور خانواده ها روبرو شدیم.
تنوع و جذابیت، راز موفقیت "پاشو پاشو کوچولو"
در ادامه این جلسه حسین الفت پور، تهیه کننده برنامه "پاشو پاشو کوچولو" نیز با اشاره به تماسهای مخاطبان با سامانه ۱۶۲ اظهار داشت: بازخورد امروز مخاطبان از این برنامه بی نظیر بود. پخش این برنامه از همان سالی که شروع شد (سال ۱۳۹۹) ۶۳ درصد مخاطب داشت که ۴۲ درصد آنها مخاطبان وفادار بودند و این نخستین برنامه در زمینه کودک بود که توانسته ۴۲ درصد مخاطب وفادار برای خود جذب نماید.
وی افزود: با حمایت مدیریت شبکه با بودجه متمرکز صداوسیما، برنامه با این حجم وسیع تولید و ساخته شد. ساخت اینگونه برنامه ها همیشه مورد توجه کودکان ایران زمین بوده است و راز موفقیت این برنامه، تنوع و جذابیت است که ذهن مخاطب را درگیره کرده است.
یوسف سرشار، کارگردان برنامه "پاشو پاشو کوچولو" هم در بخش دیگر از این جلسه خبری با اشاره به این که این برنامه بعد از گذشت ۴ سال از تأسیس شبکه کودک به شکل رسمی تصویب و در سال ۱۳۹۹ روی آنتن شبکه پویا رفت اظهار داشت: این برنامه کوشش کرد از تمامی ظرفیت های موجود بهره ببرد و با حداقل بودجه تولید شود.
وی با تاکید بر این که کار برای کودک خاص و متفاوت می باشد اظهار داشت: این برنامه تنها برنامه ای بود که با بودجه یکساله اش ۸۵ قسمت آن تولید شد. قسمت اول این برنامه ۲۱۰ قسمت بود که اگر حمایت سازمان از شبکه کودک نبود به مرحله تولید نمی رسید.
سرشار سپس با اعلان اینکه با ساخت این برنامه ذائقه خردسالان را شناخته ایم و می دانیم نیازشان چیست بیان کرد: این برنامه توانست آموزش های قبل از دبستان ۸۵ درصد خردسالانی که در کل کشور به چنین آموزش هایی دسترسی ندارند، امکان پذیر کند.
این برنامه با وسواس تهیه شد
همین طور سارا روستاپور، مجری و بازیگر "پاشو پاشو کوچولو" هم در ادامه از تجربه حضورش در برنامه کودک گفت.
روستاپور تصریح کرد: چند سالی می شود که دیگر اجرا نمی کردم اما زمانی که کارگردانی این فصل، طرح اجرایش را به من دادند پذیرفتم چون دوست داشتم در زمینه خردسال باز هم فعالیت داشته باشم.
این مجری برنامه های کودک همین طور با اعلان اینکه در همه مراحل کارشناسان حوزه کودک همراه تیم برنامه ساز هستند و نظارت کامل روی ساخت برنامه ها دارند اظهار داشت: طراحی "پاشو پاشو کوچولو" با وسواس و با دقت زیادی انجام شد و همین مورد موجب شد به دل مخاطب شبکه پرمخاطب کودک بنشیند. باید روی ساخت برنامه های حوزه خردسال و کودک سرمایه گذاری شود.
سارا روستاپور در آخر با اشاره به این که در شبکه کودک می بایست به کودکان وخردسالان آموزش داد تا آنها با مهارت های زندگی آشنا گردند، اظهار نمود: ما باید بتوانیم مسائل حوزه سلامت شخصی این دو گروه سنی را با زبان کودکانه و ساده آموزش بدهیم.
امیر حسین انصافی، بازیگر "پاشو پاشو کوچولو" هم در این جلسه با اشاره به این که اجرای آیتم های نمایشی در این برنامه شبیه تئاتر کودک بود و تخصصی به آن نگاه شده است، اظهار داشت: ما بخش های اجرائی داشتیم که خاصیت تئاتر عروسکی داشت، آیتم های نمایشی این برنامه، تئاتر کودک و نوجوان بود و تخصصی به حوزه خردسال پرداخت که برای من کاری متمایز و جذاب بود.
وی اشاره کرد: در این برنامه ما آموزش همزمان شعر، ترانه و موسیقی را داشتیم و در تماس هایی که مخاطبان در واحد ۱۶۲ سازمان با ما داشتند، آیتم "با من بخوان" را خیلی دوست داشتند و غالب خردسالان ترانه های آنرا حفظ نموده بودند و این یک قدم مثبت و نویی در زمینه کار در گروه خردسال است.
انصافی همین طور اشاره کرد: انشالله با تدابیری که برای فصل جدید "پاشو پاشو کوچولو" اندیشیده شده و بخش های جذاب تری که مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد را در دست ساخت داریم.
به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، در آخر این جلسه حسین قرایی، مدیر کل روابط عمومی صداوسیما با تاکید بر این که کار و سخن در زمینه ادبیات کودک و نوجوان زمان زیادی را می طلبد که در این مجال نمی گنجد، اشاره کرد: به تمامی شما عوامل برنامه "پاشو پاشو کوچولو" خدا قوت می گویم و امیدوار هستم عمیق تر به موضوع کودک و خردسال پرداخته شود.






منبع:

1400/10/22
12:21:02
5.0 / 5
978
تگهای خبر: بازیگران , تخصصی , جشنواره , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱