معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید باهنر كرمان:

با بحران منابع انسانی و مالی در زمینه پژوهش مواجهیم

با بحران منابع انسانی و مالی در زمینه پژوهش مواجهیم

به گزارش راستابلاگ کرمان معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: هم اکنون با بحران بزرگی در زمینه منابع انسانی روبه رو هستیم و اگر با همین روند جلو برویم سال آینده با بحران منابع مالی نیز روبه رو می شویم.


حسین نظام آبادی پور در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه‌ هید باهنر کرمان در ارتباط با کارهای پژوهشی این دانشگاه بیان کرد: این دانشگاه در آمار مقالات اسکوپوس، WOS و سرانه امتیاز پژوهشی (گرنت) دانشگاهی همیشه رو به رشد بوده است که این امر نتیجه تلاش تمامی دانشکده ها است؛ البته باید دلیل بالا و پایین بودن سرانه امتیاز دانشکده ها ریشه یابی شود تا در آینده به پیشرفت دانشگاه کمک نماید.
وی با اشاره به این که ظرفیت دانشگاه ها بیش از این است و شاخصه ها باید تقویت شوند، اظهار داشت: صرف نگاه سازمانی به پژوهش درست نیست و این نگاه باید اجتماعی شود. هزینه ۲۰ میلیارد تومانی دانشگاه برای طرح های برون دانشگاهی نشان دهنده این نگاه است.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید باهنرکرمان افزود: بخش بزرگی از مشکلات جامعه در دانشگاه ها با هزینه کم انجام می شود؛ همین طور پایان نامه های بسیاری در حل مشکلات صنعت مورد استفاده قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: همین طور بستر بسیار مناسبی برای چاپ کتب به وجود آمده که در این راستا از شروع سال جاری تا حالا ۲۷ کتاب به چاپ رسیده است ضمن این که چاپ کتاب اگر پیگیری مداوم داشته باشد طی شش ماه به چاپ می رسد.
نظام آبادی پور در ارتباط با کارهای شاخص پژوهشی و فناوری اظهار نمود: راه اندازی آزمایشگاه زیست فناوری و علوم شناختی و مرکز نوآوری دانشگاه، افزایش اعتبار گرنت اعضای هیئت علمی و پشتیبانی از فرصت های مطالعاتی و غیره همچون این فعالیت ها هستند.
وی با اشاره به این که گروههای علوم انسانی و هنر نیز باید در زمینه کارهای پژوهشی تقویت شوند، درباب چالش های کارهای پژوهشی اشاره کرد: هم اکنون با بحران بسیار بزرگی در زمینه منابع انسانی همچون دانشجو و اعضای هیئت علمی روبه رو هستیم؛ همین طور اگر با همین روند جلو برویم سال آینده با بحران منابع مالی نیز روبه رو می شویم.
انتهی پیام



منبع:

1400/09/24
13:14:01
5.0 / 5
1056
تگهای خبر: دانشگاه‌ , سازمان , فناوری , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲