نگاهی به اخبار روزنامه های جهان

کاسه برنجی که داستان تمدن را پیچیده کرد

کاسه برنجی که داستان تمدن را پیچیده کرد

راستابلاگ: خداحافظی مرکل با سیاست و طرح پیشنهادی مالیات های جو بایدن، سوژه های امروز روزنامه های جهان اند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، مهم ترین اخبار روزنامه های جهان، امروز دوشنبه ـ ۱۵ آذر ماه ـ از نگاه آلبرت کوچویی، به شرح زیر است:
خداحافظی به موقع



اکونومیست با عنوان آنگلا مرکل بعد از بازنشستگی چه خواهد کرد، نوشت: آنگلا مرکل زمانی گفته بود، قبل از آن که به قایقی نیمه شکسته بدل شود، سیاست را رها خواهد نمود. در شصت و هفت سالگی بعد از شانزده سال صدراعظمی آلمان حالا، زمان مناسبی برای مرکل در تحقق آرزویش خواهد بود. کاری در بروکسل و خانه ای برای دولتمردان بازنشسته خواهد داشت. و گفته است نزدیک سیاست داخلی نخواهد شد. و به قول نخست وزیران پیشین ایتالیا، رایحه خوشی از آن نمی آید.
به کام ثروتمندان خواهد بود و به نام نیازمندان



یو اس ای تودی نوشت: طرح پیشنهادی مالیات های جو بایدن، نعمتی مدفون شده برای ثروتمندان آمریکایی خواهد بود. به لطف مالیات های بومی و ایالتی، میلیاردرهای آمریکایی، به سودی کلان دست خواهند یافت. بودجه ای بالغ بر یک تریلیون دلار. حذف طرح مالیات ها، از جانب دموکرات های آمریکایی، رفاه حال مستمندان است. به قصد هزینه کردن برای مراقبت کودکان، اصلاح مالیات ها، مراقبت های بهداشتی و در نهایت بازسازی بهتر گذشته اما بی شک به کام ثروتمندان خواهد بود و به نام نیازمندان.
در حاشیه خبرهای امروز آمده است:
برنج تاریخی در هند
رازهای برنج. ایندیا دیلی روزنامه هندی نوشت: یافتن کاسه ای برنج از سه هزار و دویست سال پیش در تامیل نادو به مدد حفاری های دیرینه شناسی هند، رازهایی تازه در شناخت تمدن، در این سوی جهان را آشکار کرد. کاسه برنج کشف شده در روستای «سیواکالای» در جنوبی ترین منطقه هند، خبر می دهد که تمدن در هند از «تامیل»، شروع شده است و نه از شمال هند، آن چنان که پیشتر، گمان می رفت. به نوشته تحلیلگر این روزنامه، یک کاسه برنج، داستان تمدن در هند را پیچیده تر کرد.




منبع:

1400/09/15
19:47:27
5.0 / 5
991
تگهای خبر: روزنامه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵