دومین همایش مقاومت و جهان آینده در قزوین

دومین همایش مقاومت و جهان آینده در قزوین

به گزارش راستابلاگ قزوین دبیر علمی همایش «مقاومت و جهان آینده» اظهار داشت: همایش بین المللی مقاومت و جهان آینده با محوریت معرفی ابعاد گفتمانی شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی و برای دومین سال پی در پی همزمان با دومین ساگرد شهادت سردار سلیمانی در قزوین برگزار می گردد.


حاکم قاسمی با بیان این خبر اظهار داشت: همایش بین المللی «مقاومت و جهان آینده» با محوریت معرفی ابعاد گفتمانی شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی و برای دومین سال پی در پی ۱۲ تا ۱۴ دیماه در دانشگاه‌ ین المللی امام خمینی (ره) برگزار می گردد.
وی افزود: این همایش در سه محور مبانی فکری و اندیشه ای گفتمان مقاومت، وجه عینیت یافته این گفتمان یعنی جبهه مقاومت و در نهایت وجه مصداقی مقاومت که شخصیت بارز سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی است، برگزار می شود و البته ذیل این سه محور ۱۲ عنوان هم بعنوان موضوعات همایش مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.
این مسئول با اشاره به اینکه همایش در روز اول یعنی روزهای ۱۲ و ۱۳ دیماه به صورت مجازی خواهد بود، افزود: در این ۲ روز از حضور سخنرانانی مانند استاد حسن رحیم پور ازغدی و حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور در حوزه تقابل گفتمانی غرب و اسلام بخصوص با رویکرد جریان مقاومت بهره خواهیم برد.
وی خاطرنشان کرد: در روز دوم همایش پنج پنل تخصصی در پنج مبحث محوری جبهه مقاومت را برگزار خواهیم کرد که در این روز با حضور اساتید برجسته کشوری جهت علمی بررسی جریان مقاومت را برجسته تر خواهیم کرد.
قاسمی با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه این همایش در روز ۱۴ دیماه به صورت حضوری برگزار می شود، اظهار داشت: در این عرصه برای دعوت میهمانان ملی و کشور نامه نگاری های اولیه صورت گرفته و به احتمال زیاد شاهد حضور شخصیت هایی مانند رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر کشور هستیم و از فرماندهان عالی رتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مانند سردار سلامی و سردار قاآنی هم برای حضور دعوت کرده ایم.
وی اضافه کرد: همینطور در این مراسم شاهد حضور برخی چهره های مقاومت و همرزمان حاج قاسم و برخی چهره های مقاومت مانند معاون جنبش حزب الله در لبنان، سوریه و عراق به صورت مجازی خواهیم بود. ضمن این که برخی از اعضای مجمع اساتید جهان اسلام هم جزو میهمانان حضوری و مجازی آیین اختتامیه هستند.
دبیر علمی همایش مقاومت و جهان آینده افزود: در ضمن در این همایش سفرای برخی کشورهای خارجی محور مقاومت مانند سوریه و لبنان به صورت حضوری شرکت می کنند و همینطور از ظرفیت دانشجویان بین المللی دانشگاه امام خمینی (ره) بعنوان سفیران مقاومت بهره خواهیم برد.
بنا بر اعلام روابط عمومی این همایش، او در آخر خاطرنشان کرد: برای پوشش رسانه ای با رسانه های داخلی و برخی خبرگزاری های خارجی ارتباطاتی برقرار شده تا این رویداد حوزه مقاومت را در سطح منطقه و جهان اسلام پوشش خبری دهند.




منبع:

1400/08/26
11:41:16
5.0 / 5
908
تگهای خبر: بین المللی , تخصصی , دانشگاه‌ , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱