طراحی یک ماه نورد با الهام از خودرو های شرکت اشکودا

طراحی یک ماه نورد با الهام از خودرو های شرکت اشکودا

راستابلاگ طراحی یک ماه نورد با الهام از خودرو های شرکت اشکودا


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ای آر، هفته فضایی جمهوری چک از پنج نوامبر سال جاری میلادی شروع و تا روز ۱۲ نوامبر ادامه داشت. در بین خیلی از رویدادهای متنوع هفته فضایی چک یک مستعمره فضایی(space colony) خیالی در ماه و یک ماه نورد که توسط "توماس روسک" طراحی شده بودند، بسیار می درخشند.
این مدل چاپ سه بعدی مستعمره فضایی خیالی در ماه که "پراگ جدید"(New Prague) نام دارد طی این رویداد در کنار مجموعه ای از پروژه های تحقیقاتی بین المللی معروف موسوم به دهکده ماه جهانی(Global Moon Village) قرار گرفت.
مستعمره خیالی که این فرد طراحی نموده است مجهز به چند ماژول مسکونی شامل چند آزمایشگاه، گلخانه، سطوح شیب دار برای فرود و مزرعه خورشیدی است. توماس روسک در کنار طراحی آن مستعمره یک ماه نورد به نام LUNIAQ نیز طراحی نموده است.
LUNIAQ یک ماه نورد است که برای سفر چهار فضانورد طراحی شده است و روسک با الهام از خودرو های شرکت خوردروسازی اشکودا جمهوری چک آنرا طراحی نموده است اما فناوری آن برمبنای مفاهیم واقعی وسایل نقلیه فضایی ناسا به وجود آمده است.
طی این هفته فضایی افراد می توانستند این مستعمره فضایی خیالی و ماهنورد را در سالن Virtuplex در پراگ ببینند. توماس روسک چندین سال است که بر طراحی سازه هایی جهت استفاده در فضا تمرکز کرده است.
بازدیدکنندگان از این تالار همین طور می توانستند عینک های واقعیت مجازی را به روی چشمان خود زده و حس قدم زدن روی ماه را تجربه کنند.




منبع:

1400/08/25
23:12:25
5.0 / 5
729
تگهای خبر: بین المللی , سفر , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳