آغاز مرحله ی استانی دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در ایلام

آغاز مرحله ی استانی دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در ایلام

به گزارش راستابلاگ ایلام مرحله ی استانی دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران (نشان خواجه نصیرالدین طوسی) در استان ایلام شروع شد.


«محسن ملکی»، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی ایلام در این مراسم با قدردانی از میزبانی دانشگاه‌ یلام از مسابقات مناظره دانشجویان، اظهار نمود: دانشگاه ایلام همواره یاری گر جهاد دانشگاهی بخصوص در حوزه ی فرهنگی بوده و با هم افزایی تابحال برنامه های اثربخشی اجرا شده است.
وی ضمن اشاره به دغدغه ها و تاکیدات مقام معظم رهبری و ایجاد تحرک و پویایی در محیط های دانشگاهی، اظهار داشت: از نکات مورد توجه رهبر انقلاب ایجاد فضای نقادانه در دانشگاه ها بوده است و فعالیتهای فرهنگی جهاددانشگاهی هم مورد توجه معظم له بوده است.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان ایلام خاطرنشان کرد: کرونا جامعه را از نظر اقتصادی و اجتماعی تحت تأثیر قرار داد اما بیشتر از همه حوزه فرهنگی مغفول ماند و به صورت جِد بر کنشگری های فرهنگی که زمینه آنها در جامعه وجود داشت، تأثیر گذاشت.
ملکی اظهار داشت: سال جاری هم از جهاد دانشگاهی استان ها خواسته شد به صورت مجازی مبادرت به برگزاری مسابقات مناظره شود اما از آنجائیکه ظهور و بروز این فعالیت به صورت مجازی در دانشگاه قابل مشاهده نیست در رایزنی با دانشگاه ایلام و اجبار این که برای حفظ سلامتی افراد، تماشاگر حضور نداشته باشد، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی هم با حضور تیم داوری و اعضای 14 تیم مبادرت به برگزاری مسابقات به صورت حضوری کرد.
وی مناظره را فرصتی ویژه برای دانشجویانی دانست که هنوز فضای دانشگاهی را تجربه نکرده اند و خاطرنشان کرد: نقد کردن و نقد شنیدن هر دو مهارت است که در وجود انسان احتیاج به پردازش و رشد دارد بویژه برای دانشجویان که در سنی هستند که نیازمند تغییر هستند البته این که در بستری چون محیط دانشگاه که علاوه بر رشد به سبب علمی و شخصیتی به لحاظ فرهنگی هم نمو پیدا کنند.
به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، مرحله استانی این مسابقات از امروز شروع شده و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.




منبع:

1400/08/24
21:00:47
5.0 / 5
978
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱