هایده صفی یاری داور جشنواره تالین شد

هایده صفی یاری داور جشنواره تالین شد

هایده صفی یاری تدوینگر شناخته شده سینمای ایران بعنوان یکی از داوران جشنواره شبهای سیاه تالین در کشور استونی انتخاب گردید.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، هایده صفی یاری در کنار «خاویر بوستامنته» از گواتمالا، «الفار آدالاستینز» کارگردان اهل کشور ایسلند، «مصطفی سروار فرخی» از بنگلادش و «پل تیلتگس» از لوکزامبورگ، ترکیب هیات داوران بخش فیلمهای اول بیست و پنجمین جشنواره بین المللی شبهای سیاه تالین را می سازند.
صفی یاری تابحال تدوین بیشتر از ۷۰ فیلم بلند سینمایی را بر عهده داشته که از آن جمله میتوان به دو فیلم برنده اسکار «جدایی» و «فروشنده» و فیلم جدید «قهرمان» ساخته جدید اصغر فرهادی اشاره نمود.
یست و پنجمین جشنواره فیلم شبهای سیاه تالین در کشور استونی سال جاری میزبان چند فیلم کوتاه و بلند از سینماگران ایرانی هم هست و و در این رویداد سینمایی که از تاریخ ۱۲ تا ۲۸ نوامبر (۲۱ آبان تا ۷ آذر) برگزار می شود، در بخش مسابقه اصلی فیلم «کشتن خواجه» به کارگردانی عبد آبست حضور دارد و فیلم «جاده خاکی» ساخته پناه پناهی به همراه «وقت جیغ انار» از گراناز موسوی و محصول مشترک افغانستان، استرالیا، ایران و هلند هم در بخش جریان های جدید این جشنواره به روی پرده خواهند رفت.
همینطور دو فیلم «اورتودنسی» به کارگردانی محمدرضا میقانی و «آنها قرار بود از رودخانه عبور کنند» ساخته فائزه کریم پور بعنوان محصول فرانسه در بخش آثار کوتاه، «دیوار چهارم» ساخته محبوبه کلایی در بخش مسابقه انیمیشن کوتاه، «رسیدن» به کارگردانی محمدرضا رسولی بعنوان محصول اتریش در بخش استعدادهای جدید کوتاه و انیمیشن «نوازنده» از رضا ریاحی (محصول فرانسه) هم در بخش سفرهای انیمیشنی این رویداد سینمایی نمایش خواهند داشت.




منبع:

1400/08/16
23:06:53
5.0 / 5
895
تگهای خبر: بین المللی , جشنواره , سفر , سینما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴