مسؤول باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد خبر داد

شناسایی نیازهای رساله ای بانک مسکن در بهمن ماه

شناسایی نیازهای رساله ای بانک مسکن در بهمن ماه

به گزارش راستابلاگ مسؤول باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: ما می خواهیم در بهمن ماه نیازهای رساله ای بانک مسکن را شناسایی نماییم که در این راستا ۱۵ تیم تخصصی درحال شکل گیری است.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دکتر بابک نگاهداری، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در نخستین رویداد ملی سکوی پرتاب با موضوعیت روش های نوین ساخت و ساز که امروز در دانشگاه‌ زاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، اظهار نمود: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در ۳۰۰ واحد دانشگاهی دفتر دارد که در جذب، شناسایی و نخبگان دانشگاهی فعالیت می کند. این باشگاه در دو سه سال گذشته نگاههای جدیدی داشته است که نسبت به سالهای قبل متفاوت می باشد.
مسؤول باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان با تکیه بر داشتن رویکرد فعالیت محوری در باشگاه پژوهشگران جوان افزود: از مهم ترین برنامه های این باشگاه برگزاری مسابقات علمی دانشجویی است و برنامه های متنوعی برای توانمندسازی دانشجویان پیگیری کرده ایم و باشگاه های پایش را راه اندازی کرده ایم.
دکتر نگاهداری در مورد رویداد ملی سکوی پرتاب با موضوعیت روش های نوین ساخت و ساز اظهار نمود: در دو سال گذشته ۳۵۰۰ رساله در حوزه عمران و شهرسازی به سرانجام رسید و ۱۳ هزار و ۵۰۰ رساله دیگر در حال انجام می باشد. ما در این رویداد ۳۲۰۰ رساله را شناسایی و داوری کرده ایم که در نهایت ۲۰ رساله بعنوان رساله برتر شناسایی شدند که از آنها تقدیر گردید.
وی افزود: ما می خواهیم در بهمن ماه هم نیازهای رساله ای بانک مسکن را شناسایی نماییم که در این راستا ۱۵ تیم تخصصی درحال شکل گیری است.

گام اول را در شناسایی نخبگان برداشته ایم
همچین، دکتر جواد جوان مجیدی، رئیس مرکز نوآوری و شکوفایی گروه مالی بانک مسکن ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار نمود: چالشی که در ارتباط صنعت با دانشگاه وجود دارد، این است که برای عملیاتی شدن ارتباط دانشگاه و صنعت، نیاز به تلاش و همت مسئولین است.
وی افزود: پیشرفت فناوری در کشور میسر نمی گردد مگر این که از نخبگان حمایت شود. در این راستا، در گروه مالی بانک مسکن، خویش را مکلف به پشتیبانی از نخبگان کرده ایم و در این حوزه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.
رئیس مرکز نوآوری و شکوفایی گروه مالی بانک مسکن افزود: فناوری های امروزی از شاخصهای اساس توسعه است و برای ایجاد دانایی و توانایی لازم است و ابزار قدرتمندی در توسعه ملی بشمار می رود.
دکتر جوان مجیدی با اشاره به اینکه فناوری چهار رکن اساسی دارد، تصریح کرد: این ۴ رکن شامل انسان، ماشین، سازمان و اطلاعات که با تاکید بر این ۴ رکن، رشد جامعه میسر می شود.
وی ادامه داد: دانشگاه، محل پرورش نیروی انسانی متخصص است. اگر این انسان تلاش خویش را در تولیدات صنعتی به کار گیرد، پیشرفت کشور را به ارمغان خواهد آورد. دانشگاه وظیفه آموزش و تربیت دانش آموختگان را دارد و از طرفی، شناخت و مرتفع ساختن نیازهای تحقیقاتی از دیگر وظایف دانشگاه است. صنعت هم باید بازار کار و اشتغال زایی مفید را برای جوانان فراهم می آورد.
دکتر جوان مجیدی در انتها خاطرنشان کرد: در این راستا، بانک مسکن با ایجاد مرکز نوآوری و شکوفایی گروه مالی خود، گام اول را در شناسایی نخبگان برداشته است.




منبع:

1400/08/16
13:17:18
5.0 / 5
966
تگهای خبر: تخصصی , دانشگاه‌ , سازمان , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳