اهل فن درباره لوگوی خبرگزاری فارس نظر بدهند

مدیرعامل فارس: خیلی ها رسانه را ابزاری برای تبلیغات سیاسی می بینند

مدیرعامل فارس: خیلی ها رسانه را ابزاری برای تبلیغات سیاسی می بینند

مدیرعامل خبرگزاری فارس درباره عمده مشکلات فعلی رسانه ها با تکیه بر این که بسیاری از تصمیم گیران و مالکان رسانه ها با مأموریت دقیق رسانه آشنا نیستند و رسانه را صرفاً در حد یک پروپاگاندا می بینند، اظهار نمود: این افراد فکر می کنند رسانه ابزاری برای تبلیغات سیاسی است، در حالیکه رسانه جزو لاینفک مدیریت جامعه است؛ یعنی بخشی از کار مدیریت جامعه، در ارتباط با مدیریت افکار عمومی است. بنابراین پدیده اقناع و اثرگذاری و همراه سازی باید به واسطه رسانه ها صورت گیرد.


پیام تیرانداز ـ مدیرعامل خبرگزاری فارس ـ در گفت و گویی با ایسنا در ادامه مطلب بالا تصریح کرد: هر چقدر سطح رسانه را پایین تر از آن مأموریت اصلی اش بدانیم، معلوم است که بهای لازم به آن داده نمی گردد و این می شود که رسانه تبدیل به محیطی برای کسب تجربه می شود و افراد بلافاصله پس از اینکه تبحری پیدا می کنند، اطلاعاتی کسب می کنند، راه دیگری به جز رسانه را برای فعالیت حرفه ای شان انتخاب می کنند؛ چونکه سطح رسانه را سطح پایینی دانسته ایم.
این مدیر رسانه در عین حال اظهار داشت: این مورد مطلق نیست و خیلی ها هم هستند که صاحب رسالت هستند و تا انتهای عمر در راه رسانه می مانند. این مساله در ارتباط با فضای کلی رسانه است. ما اگر قبول نماییم که رسانه امروز ابزاری برای مدیریت صحیح در سطح جامعه است، آن موقع است که ساختارها، برنامه ها و توجهات نسبت به رسانه را در سطح بالاتری تعریف می کنیم؛ بنابراین رسانه به جای این که محل گذر باشد، محل رجوع می شود. این افراد در حوزه های دیگر متخصص می شوند و بعد در حوزه رسانه تخصصشان را خرج می کنند و به کار می گیرند تا هدایت گری افکار عمومی را انجام دهند. ما این ایراد جدی را در کشور داریم و مهم ترین کار عزیزان تصمیم گیر در معاونت مطبوعاتی و جاهای دیگر که در برابر رسانه تصمیم می گیرند، فهمیدن و فهماندن مأموریت اصلی رسانه است.
تیرانداز در این حوزه درباره ی معاون مطبوعاتی جدید اظهار نمود: خوشبختانه آقای دکتر مهدی پور خودشان از اهالی رسانه بودند و در این عرصه سابقه دارند و دوره های علمی را در این حوزه گذرانده اند و نسبت به این موضوعات اشراف دارند. ایشان باید جایگاه اصلی رسانه را به ذی نفعان رسانه برسانند.
مدیرعامل فارس ضمن اشاره به اقدامات محمد خدادی، معاون مطبوعاتی پیشین هم اظهار نمود: آقای خدادی از کاربلدان و بافهم رسانه هستند و فکر می کنم دوره ایشان باوجود این که بحران های مختلفی را پشت سر گذاشت، نحوه مدیریت و تعامل ایشان نسبت به مسائل خیلی راهگشا بود. بعضی از افراد تا وقتی که هستند، اثرشان خیلی به چشم نمی آید، چون اهل جلوه گری و خودنمایی نیستند اما زمانی که نباشند خلاءشان حس می شود و آقای خدادی از این جنس هستند. ایشان استاد مسلم در حوزه رسانه و فهم بالایی در حوزه مدیریت داشتند و زحمات ایشان جای خداقوت دارد که دوره سختی را مدیریت کردند و انصافا هم موفق بودند.
تیرانداز در بخش پایانی گفت و گو با ایسنا درباره ی تغییر لوگوی خبرگزاری فارس و پیامی که در بر داشت و مطالبی که گاها به کپی بودن آن از لوگویی دیگر نسبت داده شد، اظهار نمود: تغییر لوگو بخشی از فرایند برندیگ است که در دنیا معمول است. همان گونه که می بینید بسیاری از رسانه های مطرح دنیا بسته به تغییر ماموریتشان چندین بار تابحال هویت بصری شان را تغییر داده اند. از اسوشیتدپرس گرفته تا سی ان ان و بی بی سی، به مرور که برای خود مأموریت های جدید تعریف می کنند، متناسب با آن لباس جدید می پوشند. فارس هم امروز یک آژانس خبری است که تبدیل به یک شرکت رسانه ای شده و یکی از خدمات آن خبرگزاری است. بنابراین متناسب با مأموریت های جدید فرم و لباس جدید به تن می کند. این تغییر هم بیشتر از یک سال و اندی زمان برد تا متناسب با مأموریت جدید خدمات و چشم اندازهایی که داشته و خدماتی که مقرر است از این پس عرضه نماید یا قبل تر از این عرضه کرده است را دنبال کند، بنابراین این تغییر از این جهت بود؛ البته برخی هم انتقادهایی داشتند که لوگو کپی است، در حالیکه اهل فن باید در این حوزه نظر بدهند. با عنایت به این که المان های گرافیکی به سمت مینیمال شدن و ساده سازی می رود، استفاده از این ها مرسوم و حتی تکراری هم می شود و این نبوده است که ما از یک فلسفه که برای این طراحی وجود داشته است، خوشمان بیاید و آنرا کپی نماییم. طبیعتا آن چیزی که برای رسانه اهمیت دارد این است که آن اهداف و چشم اندازهایش را در محتوایش خوب عرضه نماید.



1400/07/27
10:02:46
5.0 / 5
1010
تگهای خبر: خدمات , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴