وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تبریز، پایگاه بزرگ عاشوراییان و جبهه انقلاب است

تبریز، پایگاه بزرگ عاشوراییان و جبهه انقلاب است

به گزارش راستابلاگ آذربایجان شرقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: حضور شخصیت های بزرگ علمی و فقهی در تبریز، زبانزد عام و خاص بوده و  این شهر پایگاه بزرگ عاشوراییان و جبهه انقلاب است.


محمدمهدی اسماعیلی روز یکشنبه، 18 مهرماه، در مسافرت خود به آذربایجان شرقی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه تبریز از قله های دست نیافتنی فرهنگ و هویت ایران است، اظهار نمود: این شهر به لحاظ ظهور و حضور چهره های اثرگذار علمی، فرهنگی، سیاسی و ادبی همواره سرآمد کشور بوده و در برهه های مختلفی چون دوران مشروطه و دوران دفاع مقدس، فرماندهان بزرگی از این خطه برخاسته اند.
مسئله فرهنگ از اصلی ترین موضوعات دولت سیزدهم بوده و اولین مساله مطرح شده در اولین روز کاری ما توجه به مساله معیشتی هنرمندان صدمه دیده از کرونا است که امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده در این خصوص اندکی از بار مشکلات بخش فرهنگ کشور کاسته شود.
ایشان سپس با اشاره به خط و مشی مردمی امام جمعه تبریز، اضافه کرد: حرکت های خوبی که در این دوره از جانب ایشان انجام گرفته در سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران، تاثیرات مثبتی داشته است.
وی با اشاره به اینکه امیدواریم کارهای فرهنگی و هنری که اغلب اجتماع محور هستند، با اتمام دوره پاندمی کرونا از سر گرفته شوند، اظهار نمود: این وزارت خانه توجه بیشتر از پیشی نسبت به مناطق کمتر توسعه یافته فرهنگی کشور دارد.
اسماعیلی با اشاره به مبحث نیروی انسانی شاغل در بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد: در این وزارت خانه برنامه ریزی های کلان برای بهره گیری از نیروی متعهد، جوان و انقلابی برای انجام فعالیت ها انجام گرفته است.
وی اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی در سرتاسر کشور، ظرفیت بالایی را در سطح استان ها ایجاد کرده که با محوریت نماینده ولی فقیه در استان برگزار می گردد و در این راستا می تواند محلی برای تصمیم گیری های کلان باشد.
وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی جزو شوراهای فعال در سطح کشور است که امیدواریم این روند ادامه یافته و زمینه تصمیم گیری های کاربردی و راهبردی فرهنگی برای استان در این شورا برقرار شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تلاش این وزارت خانه و توجه ریاست جمهوری به سامان دهی موازی کارهای فرهنگی اطلاع داد و تصریح کرد: امیدواریم این مشکل با تبعیت از یک حکمرانی واحد فرهنگی مرتفع شود. بیمه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه هم در دستورکار قرار گرفته و تدابیر ویژه ای برای بیمه فعالان قرآن هم برنامه ریزی می شود.




منبع:

1400/07/18
11:50:14
5.0 / 5
824
تگهای خبر: فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲