خاطره عقاب زاگرس از سرتیپ منوچهر محققی

خاطره عقاب زاگرس از سرتیپ منوچهر محققی

راستابلاگ: در یکی از پروازهایم از پایگاه ششم شکاری بوشهر در سالهای اول جنگ که همراه منوچهر محققی بودم، بعد از انجام ماموریت بر آسمان بغداد، به سمت مرز پرواز کردیم. طبق معمول، حجم موشک ها و توپ های ضد هوایی پدافند عراق زیاد بود و از هر طرف بر ما وارد می شدند.



به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، امیر سرتیپ خلبان کیومرث حیدریان که از خلبانان نیروی هوایی ارتش در دفاع مقدس که به «عقاب زاگرس» شهرت دارد در خاطره ای از مرحوم امیر سرتیپ منوچهر محققی روایت می کند: منوچهر محققی، یک از خلبانان همیشه آماده بود که هنگام بازنشستگی، رکورددار جهانی پرواز برون مرزی بود اما متأسفانه در کمتر جایی نامی از ایشان است. هر چند، محققی و امثال محققی برای نام شان نجنگیدند، بلکه برای وطن بود که جنگیدند و بارها مرگ را به چشم دیدند.



در یکی از پروازهایم از پایگاه ششم شکاری بوشهر در سالهای اول جنگ که همراه منوچهر محققی بودم، بعد از انجام مأموریت بر آسمان بغداد، به سمت مرز پرواز کردیم. طبق معمول، حجم موشک ها و توپ های ضدهوایی پدافند عراق زیاد بود و از هر طرف بر ما وارد می شدند.

تا جایی که توانستیم موشک ها و توپ ها را جا گذاشتیم اما متأسفانه حجم موشک ها و توپ ها به قدری بود که «نویز»، «رپیتر» و «چف» هم دیگر بی تاثیر بودند. نهایتا با دیدن بموقع چراغ اخطار دهنده نهایی و پیش از برخورد موشک به فانتوم، با اجکت کردن هواپیما را ترک کردیم. محققی هم از ناحیه دست چپ، چندین تیر از رگبار مسلسل خورد.





منبع:

1400/07/12
10:04:10
5.0 / 5
1015
تگهای خبر: هواپیما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳