دیدار سفیر، رایزن فرهنگی و هیاتی از دانشگاهیان جمهوری اسلامی ایران با وزیر آموزش عالی عراق

دیدار سفیر، رایزن فرهنگی و هیاتی از دانشگاهیان جمهوری اسلامی ایران با وزیر آموزش عالی عراق

راستابلاگ دیدار سفیر، رایزن فرهنگی و هیاتی از دانشگاهیان جمهوری اسلامی ایران با وزیر آموزش عالی عراق


به گزارش راستابلاگ به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در بغداد، در این دیدار به مسائل مختلف علمی و دانشگاهی از قبیل تاسیس شعبه دانشگاه‌ زاد وعلوم پزشکی ایران در کشور عراق، افزایش تعداد دانشگاههای ایرانی مورد تایید وزارت آموزش عالی کشور عراق و... مورد بحث وبررسی قرار گرفت.
مسجدی در این دیدار با بیان این نکته که اشتیاق وصف ناشدنی زوار ایرانی در روزهای اربعین واستقبال گرم وبی نظیر مردم عراق گویای خیلی از مسائل است، مردم ایران وعراق را مانند برادران وخواهرانی نام برد که روابط آنان ناگسستنی است ودر ادامه به افزایش درخواست های مردم دو کشور برای انجام امور مختلفی از قبیل تحصیل، تجارت، زیارت و... اشاره کردند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، زمینه های توسعه روابط فرهنگی وآموزشی بین دو کشور را در حد مطلوبی توصیف کرده وخواستار اهتمام وجدیت بیشتری از جانب عراقی جهت در به سرانجام رسیدن پروژه های فرهنگی، علمی دانشگاهی شدند.
حجت الاسلام والمسلمین اباذری نیز با اشاره به افزایش تعداد دانشجویان عراقی درحال تحصیل یا فارغ التحصیل از دانشگاههای ایرانی، افزایش تعداد تفاهم نامه های مشترک علمی وتبادل اساتید بین دانشگاههای ایرانی وعراقی، تلاش جهت تاسیس شعب مختلف دانشگاههای ایرانی در کشور عراق، روند روابط علمی ودانشگاهی دوجانبه را در راه پیشرفت ومثبت ارزیابی کردند. ایشان در ادامه با بیان این نکته که ظرفیت ها وبسترها جهت افزایش مناسبات فرهنگی وعلمی – دانشگاهی بسیار زیاد است، بر توجه واهتمام بیش از پیش بر روابط دوجانبه تاکید نمودند.
نبیل کاظم عبدالصاحب وزیر آموزش عالی کشور عراق نیز ضمن خوشامدگویی، از ایران بعنوان کشوری دوست وبا پیشنه تاریخی که مهد خیلی از دانشمندان سرشناس است، نام بردند.
ایشان ضمن اشاره به علاقمندی جوانان عراقی جهت تحصیل در دانشگاههای کشور ایران، از طرح های ارائه شده جهت افزایش سطح همکاریها استقبال کرده و بر برگزاری جلسات تخصصی بین مسئولین دو کشور تا حصول نتیجه مطلوب تاکید نمودند.
در این دیدار قرار شد مسائل مربوط به تاسیس شعبه دانشگاه آزاد اسلامی و جامعة المصطفی در کشور عراق و همین طور راه اندازی شعبه دانشگاه علوم پزشکی تهران در کربلا و پیگیری اضافه کردن ۲۷ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران به فهرست دانشگاههای مورد قبول وزارت آموزش عالی عراق با جدَیت و اسرع وقت دنبال شود.
برای نهایی کردن این موضوعات بلافاصله پس از این جلسه، جلسه ای در حضور نخست وزیر عراق برگزار می شود که نشان از اهمیت و اهتمام دولت عراق به جایگاه علمی و دانشگاهی و توسعه روابط بین دارد.




1400/07/08
10:57:51
5.0 / 5
1952
تگهای خبر: تخصصی , دانشگاه‌ , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴