همکاری دو مرکز تحقیقاتی در زمینه توسعه سیستم های اخطار مخاطرات

همکاری دو مرکز تحقیقاتی در زمینه توسعه سیستم های اخطار مخاطرات

راستابلاگ: طی مراسمی، تفاهمنامه همکاری میان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در حوزه پایش مخاطرات به امضا رسید.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دکتر وحید یزدانیان، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم امضای تفاهمنامه با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تکیه بر حفظ خدمات ارتباطی در وزارت ارتباطات در مواقع بحران، اظهار داشت: اولویت ما در مواقع بحرانی در وهله نخست حفظ خدمات ارتباطی مستقل از ماهیت فیزیکی تجهیزات و با استفاده از روش های جایگزین است.
وی یکی از زمینه های همکاری مشترک با مرکز تحقیقات راه و شهرسازی را سیستم های اخطار عنوان نمود و اظهار داشت: از راه هوش مصنوعی میتوان در زمینه شبکه حسگری پیش اخطار اقدام نمود. همینطور از توانمندی موجود در حوزه ارتباطات هم میتوان برای شبکه اطلاع رسانی اخطار سریع بهره برد.
یزدانیان استفاده از توانمندی موجود در پژوهشکده امنیت در مورد رصد رخدادهای امنیتی و اشتراک اطلاعات را یکی دیگر از زمینه های همکاری مشترک نام برد و اضافه کرد: در پژوهشکده فناوری اطلاعات هم در زمینه ایجاد شبکه هوشمند اطفاء حریق دستاوردهای خوبی بخصوص بعنوان مورد مطالعاتی در جنگل های گلستان پیاده سازی شده است که می تواند بعنوان زمینه همکاری مشترک مد نظر قرار گیرد.
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: مرکز هوش مصنوعی هم با عنایت به همکاری این مرکز با دانشگاه‌ میرکبیر در زمینه ابر رایانه سیمرغ زیرساخت مناسبی برای تحلیل داده ها بوجود آورده است که امکان خوبی در اختیار دو طرف برای بهره گیری از این توانمندی در تحلیل داده ها فراهم می آورد.
دکتر شکرچی زاده، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی هم در این مراسم با استقبال از پیشنهادات مطرح شده، امکان همکاری در مورد سامانه های اخطار و پاسخ سریع در مواقع زلزله را بسیار مهم ارزیابی و ضمن اشاره به وجود حجم عظیمی از داده های گردآوری شده در زمینه طیف شتاب در این مرکز از دهه ۶۰ تا کنون تحلیل این داده ها با استفاده از مرکز هوش مصنوعی پژوهشگاه را از زمینه های مهم همکاری عنوان نمود.
وی تهدیدات طبیعی همچون زلزله، سیل و فرونشست را جزء دغدغه های موجود در حفظ سرمایه های کشور دانست و اظهار داشت: قانون مدیریت بحران نگاه پیشگیرانه به این مبحث دارد و با عنایت به پیشینه و ظرفیت های فاخر پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حوزه مقابله با مخاطرات و کاهش خطرپذیری و حفظ سازه های وزارت ارتباطات، امیدواریم بتوانیم در چارچوب تفاهم نامه شاهد اقدامات پیشگیرانه باشیم.
به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در انتها این نشست، سند تفاهم نامه همکاریهای پژوهشی، آموزشی و اطلاعاتی دو طرف، به امضای دکتر یزدانیان رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و دکتر شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی رسید.




منبع:

1400/07/07
22:39:46
5.0 / 5
984
تگهای خبر: خدمات , دانشگاه‌ , سیستم , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳