ناسا، دارپا و ام آی تی به دنبال فناوری ضد جاذبه

ناسا، دارپا و ام آی تی به دنبال فناوری ضد جاذبه

به منحصر به فردترین باشگاه ضد جاذبه جهان خوش آمدید، چونکه ناسا، دارپا و ام آی تی در پی دستیابی به فناوری ضد جاذبه هستند تا آینده پیشرانه ها را متحول کنند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، مفهوم ضد گرانش، پدیده ای فرضی در خصوص ایجاد مکان یا جسمی عاری از گرانش است که چندی است در مجامع علمی مورد بحث است. اما از نوامبر 2020 این مساله بسیار جدی تر شده است، برای اینکه دانشمندان آژانس فضایی آمریکا(ناسا)، موسسه تحقیقات دفاعی پیشرفته آمریکا(دارپا-DARPA) و موسسه فناوری ماساچوست(MIT) به همراه نیروی هوایی آمریکا درحال بررسی فناوری های پیشرانش آینده، همچون فناوری ضد گرانش هستند.
البته این تلاش ممکنست در ابتدا چندان چشم گیر به نظر نرسد، اما باید در نظر گرفت که این مفهوم فعلا کاملاً فرضی است.
"تیم ونتورا" از اعضای این تیم می گوید: حوزه پیشرانش بسیار میان رشته ای است و بین هوافضا، تحقیقات دفاعی، مهندسی برق، فیزیک و حتی بشقاب پرنده ها قرار دارد. ما در تیم خود افرادی از همه این رشته ها را داریم.
تا حالا 22 جلسه در مورد توسعه فناوری ضد گرانش برگزار شده است که طی آن دانشمندان، موضوعات مختلفی از پیشرانه غیر نیوتنی تا اجسام پرنده ناشناس(UFO) را مورد بررسی قرار داده اند و البته هر کسی نمی تواند در این جلسات شرکت نماید.
16 نفر از 71 شرکت کننده در این جلسات از کارکنان فعلی یا سابق ناسا هستند و 14 نفر دیگر نیز از موسسات علمی و فناوری قابل توجهی مانند MIT و دانشگاه‌ اروارد هستند که همگی به دنبال امکان یافتن چاره ای قابل قبول برای دستیابی به فناوری ضد گرانش هستند.
با این وجود، هم اکنون هنوز هیچ پیشرفت قابل توجهی حاصل نشده است.
موسسه تحقیقات جاذبه "بنیاد علمی گود" یک میلیون یورو پاداش برای یک آزمایش ضد جاذبه قابل تکرار در نظر گرفته است، اما تا حالا به نتیجه ای نرسیده است که این سوال را مطرح می کند که آیا فناوری ضد گرانش در سیاره ما قابل دستیابی است یا تنها یک رویای دور از دسترس است؟



1400/07/05
15:11:19
5.0 / 5
1000
تگهای خبر: دانشگاه‌ , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳