آخرین خبر درباره خاک سپاری صادق صفایی

آخرین خبر درباره خاک سپاری صادق صفایی

راستابلاگ: پیکر صادق صفایی به بهشت زهرا منتقل شد تا پس از انجام مراحل لازم در مشهد به خاک سپرده شود.


اصغر همت، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که دوستی نزدیکی با صادق صفایی، هنرمند فقید تئاتر و سینما و مدرس دانشگاه‌ اشته است، درباره تاریخ برگزاری مراسم خاک سپاری او به ایسنا اظهار داشت: همه چیز منوط به این است که خانواده ایشان چه زمانی بتوانند پیکرش را از تهران به مشهد منتقل کنند. فعلا پیکر ایشان به بهشت زهرا منتقل شده است.
بگفته او، مقرر است پیکر صادق صفایی در مشهد و در جوار مزار مادرش به خاک سپرده شود.
صادق صفایی، هنرمند تئاتر و سینما و مدرس دانشگاه شامگاه جمعه ۵ شهریورماه بر اثر ایست قلبی درگذشت.
اصغر همت همین طور در سوگ دوست دیرین خود در صفحه شخصی اش نوشته است:
صادق جان، کهنه دوست و رفیق، همپای دوران سختی های مزید کرونائی، می گفتم چندین ماه، نزدیک یک سال است که تنها ملجاء و مفرم چشم به آخر شب هاست که در کنارت قدم بزنم، از این در و آن در بگیم. مسیر و جای جای پارک پرواز برایمان خاطره شد، چه لذتی می بردی آن هنگام که نسیم، بوی عطر شکوفه ها و اقاقیا و پیچ امین الدوله رو به مشاممان می رساند و تو انگار مست می شدی، برای رعایت درد زانو و دوری از پستی و بلندی های پارک پرواز، مکان را به سطح مسطح پشت آپارتمانت منتقل کردیم - هرچند تو پارک پرواز را ترک نکردی تا آن زمان که پرواز کردی- و آن جا بود که شانس همراهمان و دوست و همشهری عزیزم شاهرخ تندروصالح همپایمان شد، دوستی شفیق، شایسته، پرشور و حرارت در بحث ها خصوصاً در زمینه ادبیات، پژوهش و نقد و شعر، وقتی تو آخرین نمایشنامه ات ”ربات ورباته” رو به میان آوردی، چه بحث ها که نکردیم، و تو صبورانه و متواضعانه - آن طور که در مرامت بود - شنیدی و شب فردا با نتیجه گیری های تازه می آمدی، افسوس می خورم چرا حداقل قسمتی از حرف هایمان را در حین پیاده روی ضبط نکردم، افسوس می خورم چرا آن هنگام که از کسالتت گفتی اصرار افزون نکردیم که به پزشک مراجعه کنی و مثل خودت کوتاهی کردیم، هرچند با اظهار اینکه این روزها مطب ها و بیمارستان ها جای امنی نیست ما را قانع کردی، در احوالپرسی های روزانه و دیدارهای شبانه می گفتی که بهتری، وقتی از دلشوره ام از دیرکردت در دو شب قبل گفتم، اطمینان دادی که خوبی و درگیر پاسخ به تلفن بودی، دیشب هم که نیامدی گفتیم حتمأ کاری برایت پیش آمده، اما طبق معمول نه پیامی گذاشتی و نه پاسخگوی تلفن بودی، شاید علت اصلی بی توجهی مان، حال نامساعد شاهرخ عزیز بود که بعد از تزریق واکسن کرونا حال مساعدی نداشت و زودتر به خانه رفت - امان از این کرونای مزید - شب آخر به من گفتی می خواهی یک ترم مرخصی بگیری و استراحت مطلق بکنی وقتی گفتم تو این شرایط مشغول باشی بهتره، گفتی می خوام برم سفر! گفتم چه خوب! از رفتار و برخورد برخی از شاگردان سفیهت خیلی ناراحت بودی، همان ها که قدر تو را ندانستند، دیشب وقتی به آپارتمانت آمدم، یادداشت تقاضای مرخصی رو روی میز دیدم و از آن عکس گرفتم. آخرین دست نوشته ات! عجب مرخصی گرفتی!!! صادق جان موافقت شد، برو، برو سفرت به خیر. تویی که بی آزار بودی، تویی که این همه محجوب و مهجور بودی و حالا می بینم محبوب هم بودی، تویی که سمبل بی توقعی، متانت و ادب بودی، تویی که تواضعت مثال زدنی بود، تویی که مظلوم واقعی بودی....
چه غریبانه سفر شروع کردی! تنها! مثل همیشه! برو سفرت به خیر. بازی های اندک اما درخشانت در تئاتر و سینما و تلویزیون، نوشته های از دل برآمده ات - اصلا فکر نمی کردم دراین زمینه هم دستی داری تا چندسال پیش که برنده جایزه اول نمایشنامه نویسی خانه تئاتر شدی در میان خیل نمایشنامه نویسان مدعی و تصاویر ماندگارت که به سنگ ها جان دادی! همه برایمان به یادگار خواهد ماند بعنوان سوغاتی های پیش از سفر! سوغاتی های سفر بماند برای دیدار. آرامش ابدی مبارک باد.
همچنین انجمن بازیگران خانه سینما در پیامی درگذشت این هنرمند را تسلیت گفته است.
متن این پیام به شرح زیر است:
"بازگشت همه به سمت اوست
در نهایت اندوه و تاسف یکی دیگر از همکاران باارزش خودرا از دست دادیم.
استاد صادق صفائی بازیگر توانا، مدرس دانشگاه، نویسنده و کارگردان از میان ما رفت و آسمانی شد.
شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران درگذشت این هنرمند فرهیخته را به خانواده محترم ایشان، همکاران عزیز و جامعه دانشگاهی کشور تسلیت عرض می کند."




منبع:

1400/06/06
23:03:30
5.0 / 5
1040
تگهای خبر: بازیگران , دانشگاه‌ , سفر , سینما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳