کتاب گفت و گو با مفتون امینی منتشر گردید

کتاب گفت و گو با مفتون امینی منتشر گردید

راستابلاگ: کتاب «گفت وگو با مفتون امینی» به همت مهدی مظفری ساوجی منتشر گردید.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، این کتاب در ۴۹۶ صفحه و با قیمت ۱۳۵ هزار تومان بتازگی در نشر مروارید راهی بازار کتاب شده است.
در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: مفتون امینی از شاعران شاخص امروز است که امسال نود و هفت ساله شد. از معدود شاعران در قید حیات است که حضور نیما را از نزدیک درک کرده است. سرودن شعر را از دهه سی شروع کرد و در جوار شاعرانی نظیر شاملو، فروغ، اخوان، رؤیایی، احمدرضا احمدی، بیژن جلالی، رضا براهنی، نصرت رحمانی، منوچهر آتشی و... همیشه آثار قابل توجهی در قالب کتاب به دوستداران شعر و ادبیات معاصر فارسی ارائه کرده است.
مهدی مظفری ساوجی، در این کتاب به گفت و گو درباره زندگی و اشعار مفتون امینی پرداخته و دیدگاه های این شاعر را، در آستانه صدسالگی، با مخاطبان شعر و ادبیات امروز در بین نهاده است.
این کتاب با سه شعر از محمدحسین شهریار، احمد شاملو و محمدرضا شفیعی کدکنی که به مفتون امینی تقدیم کرده اند شروع می شود.
احمد شاملو در پیوند با شعر مفتون امینی می گوید: «کاش می شد شعرهای رنگی نوشت، تجربه ای که آقای مفتون امینی کرده است.»
محمود دولت آبادی می نویسد: «در سینه آن مردِ نیرومند، قلبِ کبوتری انگار می تپد... اما فقط شعرِ مفتون نبود که در من بسیار اثر گذاشت، که با شعرِ او، شخصیّتِ مفتون بوده و هست که همیشه احترام برانگیز بوده است، با آن وقارِ خودِ ویژه مفتون، وقاری که به انگاشتِ من نوعی استغنا را در پسِ پشتِ خود دارد که باز به انگارِ من، ناشی می شود از وحدتِ شخصیّتی انسانی که مفتون امینی است...»
و سیمین بهبهانی در برخورد با شعر مفتون می نویسد: «شعرِ مفتون، گنجینه نقش های رنگین و عواطفِ دلنشینی است که از عشق و عرفان و تفکّر، گرانسنگی می گیرد. هیچ گاه بی قرارِ آوازه و غوغا نبوده و نیست و دوستدارانِ شعرش همچندِ ستارگانند. فروتن و باوقار، ایستا و شکیبا به کار باارزش خود ادامه می دهد و هرچه از سیاهی مویش کاسته به سپیدی شعرش افزوده است و الان، این سپیدموی سپیدگوی آذری، شعری جوان و پُرشور دارد...»




منبع:

1400/05/31
11:58:55
5.0 / 5
778
تگهای خبر: زندگی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱